6 niezbędnych elementów copywritingu SEO na blogu i stronie

Konsekwentne stosowanie najlepszych praktyk SEO w naturalny sposób zwiększy ruch i sprawi, że Twoje treści znajdą się w pierwszej 10 wyników wyszukiwarek. Istnieją pewne triki, które zwiększą współczynnik konwersji i pozwolą zawsze zyskać wyższą pozycję w Google. Poznaj sprawdzone sposoby Królowej Copywritingu na skuteczne teksty online!

1. Szybkość wczytywania witryny

Szybkość wczytywania witryny jest ważnym czynnikiem rankingowym od 2010 roku, a istotna jest również dla użytkowników. Jeśli pełne załadowanie strony zajmuje dużo czasu, czytelnik nie będzie czekał, dlatego warto zadbać o ten parametr.

2. Tytuł artykułu

Możesz mieć wartościowy artykuł, ale jeśli tytuł będzie nudny, wówczas czytelnik nie kliknie w ten tekst. Nie polecam marnowania tak cennego miejsca na SEO!

Jako popularna copywriterka SEO zwracam uwagę na to, by już samym tytułem przyciągnąć uwagę potencjalnych czytelników i zachęcić ich do przeczytania całego artykułu. Skupiam się na tym, co inni zobaczą jako pierwsze – chwytliwy i atrakcyjny tytuł, w którym zdradzam, o czym będzie tekst.

Jeśli artykuł znajduje się w pierwszej dziesiątce w wyszukiwarce Google – jest klikany i atrakcyjny, to nie ma znaczenia, które miejsce zajmuje, bo zawsze będzie przyciągał organicznych użytkowników. Zauważyłam, że ciekawym pomysłem, są tytuły zawierające liczby czy konkretne wiadomości, np.:

Świetnym pomysłem jest również dodanie długiego ogona do hasła, które zamieścimy w temacie artykułu. Tytuł powinien mieć maksymalnie 72 znaki, jeśli chcemy, aby był widoczny w wynikach wyszukiwania i zwiększał współczynnik klikalności.

3. Treść

Zasadniczym elementem copywritingu SEO jest treść artykułu. Ludzie poszukują przydatnych treści, dlatego używają wyszukiwarek. Wyszukiwarki lubią świeże teksty, dlatego istotna jest ich systematyczna aktualizacja.

Jeśli zależy Ci, by pisać najlepsze teksty na blog, opisy kategorii czy produktów, ale również teksty na strony internetowe, które będą się dobrze pozycjonować, musisz wybrać odpowiednie frazy kluczowe. Unikaj upychania słów kluczowych na siłę.

Jak długi powinien być artykuł, aby dobrze się pozycjonował? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jednak dobrym rozwiązaniem jest, aby zawierał co najmniej 1000 słów. Mimo to sama długość artykułu to nie wszystko.

Przed pisaniem artykułu musisz koniecznie zrozumieć swojego czytelnika i skupić się na jego konkretnym problemie. Rozwiąż ten problem swoim tekstem – to cel SEO i copywritingu.

4. Słowa kluczowe w nagłówku

Każdy tekst, który piszesz, wymaga przekonującego wstępu, czyli nagłówka. W tej części tekstu zawrzyj co najmniej jedną z wybranych fraz kluczowych, świetną taktyką będzie zastosowanie słowa kluczowego z długim ogonem.

5. Meta opis

Meta opis pomaga wyszukiwarce zrozumieć, o czym jest Twój tekst, dlatego po napisaniu artykułu koniecznie stwórz meta opis. Dla celów SEO meta opis powinien mieć około 160 znaków. Meta opisy nie tylko przyciągną uwagę ludzi, ale również ułatwią pozycjonowanie w Google.

6. Częstotliwość słów kluczowych

Częstotliwość i gęstość stosowania słów kluczowych oznacza, ile razy wybrane słowa kluczowe pojawiają się w danym tekście lub na stronie internetowej.

Choć nie są to bardzo istotne parametry SEO, to nadal są ważne. Unikaj podstawowych błędów takich jak wciskanie słów kluczowych na siłę czy upychanie ich w nagłówkach. Zagęszczenie słów kluczowych nadal jest ważne i w pewnym stopniu wpływa na ruch organiczny, dlatego warto brać go pod uwagę.

Treści przydatne dla ludzi – sedno copywritingu SEO z pasją!

Słowa mają moc. Potrafią angażować. Umiejętność łączenia słów, by stworzyć wartościową treść, a także wrodzona ciekawość świata, sprawia, że moi czytelnicy czują do mnie sympatię i często zaglądają na mój blog. Jedynie unikalne, ciekawe i autorskie treści rozwiązujące problemy moich czytelników są świetną strategią dotyczącą treści SEO, która poprawi zasięg organiczny.

6 niezbędnych elementów copywritingu SEO na blogu i stronie

SposobyNaZycie.pl – blog copywriterki o copywritingu

Na moim blogu lifestylowym zamierzam regularnie publikować artykuły o copywritingu. Z pewnością niebawem napiszę więcej na temat:

2 odpowiedzi do “6 niezbędnych elementów copywritingu SEO na blogu i stronie”

  1. Dziękuję, bardzo pomocny wpis – reaktywuję bloga w 2022 roku i widzę, jak wiele nie ogarniałem z podstaw SEO 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.