Pisanie świetnych tekstów, które sprzedają, konwertują i pobudzają ludzi do działania to jedna z najbardziej przydatnych umiejętności i prawdziwy talent. W końcu copywriting SEO jest kluczowym elementem promocji firmy online na całym świecie. Jak stać się mistrzem copywrtingu i tworzyć teksty oraz pisać artykuły na blog, które będą zaskakiwały tysiącami udostępnień. Poznaj fachowe porady zawodowej copywriterki. Zaglądaj nablog Królowej Copywritingu w Polsce i poznaj tajniki pisania absolutnie zachwycających tekstów!
Spis treści
Jak pisać teksty, które zachwycają ludzi i osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarkach?
Już ponad 9 lat pracuję jako copywriterka freelancerka. Moja wrodzona umiejętność tworzenia artykułów dla czytelnika (nie dla wyszukiwarek) sprawia, że 5 moich stron oraz mnóstwo stron i blogów moich klientów zyskało popularność online dzięki zbudowaniu społeczności wokół danej marki, a także pisaniu skutecznych tekstów sprzedażowych.
Teksty sprzedażowe, merytoryczne, rozwiązujące problemy, opowiadanie historii czy zgodne z zasadami SEO?
Jednym z największych wyzwań, z jakimi borykają się blogerzy, content marketerzy i marketingowcy w wielu firmach jest pisanie treści sprzedażowych. Moim zdaniem, zamiast na maksa i często na siłę dążyć do sprzedaży, zdecydowanie lepiej jest opowiadać historie z życia firmy, pisać teksty merytoryczne i takie, które pomogą potencjalnym klientom rozwiązać ich problemy. I niekoniecznie muszą one oscylować wokół tematu bliskiego firmie czy produktom, które ona sprzedaje. Przykład? Na moim wielotematycznym blogu lifestylowym poruszam wiele tematów, by pomóc zapracowanym kobietom i mężczyznom rozwiać wątpliwości w kwestii budowy domu, podpowiadam jak łączyć obowiązki domowe, z prowadzeniem firmy i wychowaniem dziecka. Piszę jak urządzić dom, dzielę się poradami związanymi z ogrodnictwem czy pomysłami na pyszne i zdrowe dania oraz prowadzenie własnego budżetu.
Teksty zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek
Jeśli chcesz zbudować społeczność wokół własnej marki, poza copywritingiem SEO koniecznie musisz tworzyć artykuły atrakcyjne dla ludzi. Choć zasady SEO mogą wydawać się skomplikowane, to są zdecydowanie prostsze, niż myślisz, zwłaszcza w momencie, gdy rozumiesz, że pisanie dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek, jest najlepszą praktyką.
Twoje treści muszą rozwiązywać konkretny problem!
Jak pisać teksty, które spełnią powyższy cel? Jak pisać artykuły, które dobrze się pozycjonują oraz przekonują ludzi do podjęcia konkretnego działania? To właśnie sztuka copywritingu SEO.
Co to jest SEO?
Kiedy wpiszesz w wyszukiwarce zapytanie. Umówmy się, że będą to słowa „kobiecy blog lifestylowy” i klikniesz „enter”, wówczas dzieje się magia i w kilka nanosekund otrzymujesz listę blogów, które są odpowiednie dla tego hasła. Te najwyższe wyniki (jeśli nie są płatną reklamą) to wynik doskonałej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Mówiąc prostej, SEO to metoda optymalizacji skuteczności treści dla wyszukiwarek, której zadaniem jest pomóc uzyskać Twojej stronie wyższą pozycję niż treści z innych stron, które są kierowane na te same słowa kluczowe.
Google wyświetla strony internetowe w wynikach wyszukiwania na podstawie autorytetu i trafności strony, tak, by oferować użytkownikowi wyszukiwarek (czyli Twojemu potencjalnemu klientowi) jak najlepszą pomoc. W jaki sposób mierzy autorytet i wartość strony?
Wartość danej witryny jest określana przez Google po analizie jej zawartości na podstawie różnych czynników, takich jak miejsce i częstotliwość używania określonych słów kluczowych w danym artykule, opisie kategorii czy opisie produktu na stronie. A następnie mierzy autorytet, porównując liczbę linków prowadzących do tej strony, popularność artykułów, które się na niej znajdują czy ilość komentarzy pod artykułem. O wyższej pozycji w wyszukiwarkach decyduje nie ilość, ale jakość linków prowadzących do Twojej strony.
Sztuka copywritingu, czyli zawód copywriter to nie tylko pisanie tekstów na zamówienie
Copywriting to inaczej mistrzowskie pisanie tekstów i sztuka tworzenia treści, które skłaniają czytelnika/ użytkownika końcowego do interakcji – zakupu, zapisu na newsletter, pozostawienia komentarza lub podjęcia innych działań.
Nagłówki, słowa kluczowe, tytuł, akapity w artykule należy dopracować zgodnie z zasadami SEO, również, jeśli chodzi o frazy i słowa kluczowe z długim ogonem.
Jeśli chcesz zbudować dobrze prosperujący biznes online, prowadzić popularny blog, który będzie zarabiał i przetrwać w ciągle zmieniającym się świecie SEO, twoim głównym zadaniem jest tworzenie użytecznych, interesujących i przekonujących treści, dobrze zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek. Sekretem skuteczności jest tutaj konsekwencja i regularność!
Czym jest SEO Copywriting? Rozszyfruj algorytm Google
Jeśli pragniesz tworzyć bardzo przydatne treści, które doskonale pozycjonują się w sposób naturalny w wyszukiwarkach, a dodatkowo kończą się dokonaniem transakcji zgodnie z oczekiwaniami klienta, musisz koniecznie rozszyfrować składniki algorytmu Google.
Copywriting SEO to pisanie przydatnych, atrakcyjnych, pomocnych i wartościowych treści skupionych na określonych słowach kluczowych, które będą polecane i udostępniane w social mediach. Zwiększa to autorytet i trafność twoich treści oraz poprawa pozycję dla wybranych słów kluczowych w Google.
Copywriting SEO pomaga docierać do klientów i rozwiązywać ich konkretne problemy, dzięki odpowiednio napisanym artykułom, opisom kategorii i produktów.
Copywriter to wykwalifikowany specjalista, który skłania użytkownika do podjęcia działania, natomiast copywriter SEO dostosowuje treści do potrzeb online.
Blog copywriterki – usługi copywriterskie VAT
Wprawny copywriter to osoba, która rozumie ludzi, a jako blogerka copywriterka doskonale zdaję sobie sprawę z tego, co lubią czytelnicy mojego bloga i dobieram słowa, które do nich trafią. Od lat doskonalę swoje umiejętności w tworzeniu skutecznych treści i tekstów SEO, dzięki czemu stałam się rozchwytywaną i popularną blogerką i copywriterką w Polsce, a niektórzy z mnóstwa moich stałych klientów zwykli nazywać mnie Królową Copywritingu!
Interesujący artykuł o pisaniu tekstów:)
Walka o pierwsze miejsca w Google jest bezwzględna 😉