Czy wakacje to dobry czas promocje i marketing w branży beauty?

Czy wakacje to dobry czas promocje i marketing w branży beauty?Już dwukrotnie usłyszałam to pytanie od właścicieli firm z branży beauty, którym doradzam w związku z prowadzonym przeze mnie biznesem, czyli redakcją kosmetyczną z elementami działań pr i współpracą z blogerami.

Skoro pytanie to zadały dwie, niezwiązane ze sobą osoby, oznacza to, że z dużym prawdopodobieństwem pojawi się ono w głowach innych właścicieli firm z branży zdrowia i urody.

 

Czy lato i wakacje jest dobrym czasem na promocję i marketing?

Z reguły, z własnego doświadczenia wiem, że nie ma czegoś takiego jak zły czas na marketing i promocję. Uważam, że każdy moment jest na to odpowiedni. Inna sprawa to fakt, w jaki sposób będziemy prowadzić tę komunikację oraz jaki my będziemy mieć na nią pomysł.

Czy wakacje to dobry czas na reklamę kosmetyków i preparatów w branży beauty?

Z punktu widzenia zwykłego konsumenta (którym oczywiście i ja sama jestem) lato i wakacje to czas wypoczynku. Czas, kiedy nie chodzimy do szkoły, czas odpoczynku od pracy i studiów. I kiedy wybiorę się w czasie wakacji bądź też w trakcie urlopu gdziekolwiek, gdzie są też ludzie, wówczas okazuje się… że jesteśmy uzależnieni od siedzenia z nosami przed ekranem naszych smartfonów. Niezależnie czy jest to plaża, góry, urocza dzielnica miasta, kawiarnia, koncert, restauracja czy też wypoczynek w ogrodzie lubimy zaglądać do mediów społecznościowych i być zawsze „w kontakcie z innymi”.

Lato i wakacje to czas, kiedy zwalniamy tempo życia

Moim subiektywnym zdaniem wakacje i lato to moment, gdy rezygnujemy z dodatkowych zajęć i mamy więcej czasu wolnego. Przecież to właśnie w czasie wakacji często robimy letnie, generalne porządki, przeglądamy ubrania i bibeloty, by pozbyć się tych mniej potrzebnych. W czasie lata nie pędzimy z pracy, na zajęcia dodatkowe, po dzieci, na zakupy i do domu. Częściej wyjeżdżamy, planujemy więcej spacerów czy wycieczki rowerowe. A to sprawia, że mamy więcej czasu, by się odprężyć i zastanowić.

Odpoczywając na plaży, basenie czy relaksując się na ogrodowym leżaczku, chętnie czytamy magazyny internetowe i blogi poszukując w nich interesujących porad czy nowinek na różne tematy, również te kosmetyczno-urodowe. A przecież w czasie lata jest także wiele kosmetyczno-urodowych tematów, w których mogą pojawić się wątpliwości. Jakich? Na przykład bezpieczne opalanie, wakacyjna apteczka, idealny samoopalacz, kosmetyczka na wakacje, pielęgnacja skóry i włosów w czasie lata, jak chronić skórę przed słońcem, jak koić oparzenia słoneczne.

Czyli jak to jest z tą promocją i marketingiem produktów i usług z branży beauty w wakacje?

Moim zdaniem wszystko zależy od danego produktu, jednak moje obserwacje ludzi spędzających wakacje oraz fakt, że latem naprawdę zwalniamy tempo życia, sprawia, że lato to tak samo idealny czas na promocję i marketing w branży beauty, jak każda inna pora roku.

wakacje a promocja w branży beauty

A najgorsze co można zrobić?

To zniknąć z oczu klientów na czas letnich miesięcy, bo oni wyjechali na wakacje. Twoi potencjalni klienci wyjechali na wakacje, ale z całą pewnością zabrali ze sobą swoje smartfony z nielimitowanym pakietem internetu, dlatego warto być z nimi w stałym kontakcie, na przykład prowadząc firmowy blog, organizując wakacyjny konkurs czy aktualizując posty w social mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.