Dołeczki Wenus – czym są i dlaczego warto o nie zadbać?

Dołeczki Wenus to dwa charakterystyczne wgłębienia w dole pleców nad pośladkami. Miejsca stanowiące punkty przyczepu licznych mięśni i więzadeł powszechnie uważane są za duży atut urody. Mimo że dołeczki uwarunkowane są anatomicznie, to ich widoczność można poprawić ćwiczeniami.

 

Czym są i co oznaczają dołeczki Wenus?

Dołeczki Wenus to potoczna nazwa na dwa charakterystyczne wgłębienia w dole pleców nad pośladkami u kobiet, utworzone przez kolce biodrowe tylne górne, czyli anatomiczne zakończenie talerza kości biodrowych. Punkty, stanowiące miejsce przyczepu licznych mięśni i więzadeł, mimo że występują u wszystkich pań, przybierają indywidualny dla każdej kształt, głębokość i rozmiar. Ich wygląd uwarunkowany jest ścisłością ułożenia włókien i innych tkanek podskórnych w tej okolicy.

Więcej informacji oraz ciekawostek na temat anatomii człowieka, układów ciała oraz narządów znajduje się na stronie internetowej: https://www.medme.pl/anatomia.

Dołeczki Wenus najbardziej widoczne są u kobiet szczupłych oraz wysportowanych i powszechnie uznawane są za duży atut urody. Predyspozycje do ich uwidocznienia mają również panie z prawidłowymi krzywiznami kręgosłupa i silnym gorsetem mięśniowym pasa biodrowego.

Niewinnie wyglądające punkty w okolicy lędźwiowej nie tylko dodają atrakcyjności, ale również stanowią oznakę dobrej cyrkulacji krwi w okolicy miednicy, która wpływa na jakość doznań erotycznych. Niestety nie u wszystkich pań dołeczki Wenus są wystarczająco widoczne. Za ich występowanie odpowiada niska ilość tkanki tłuszczowej, a także mocne mięśnie lędźwi.

Sposobem na wyeksponowanie i podkreślenie ich obecności są odpowiednie ćwiczenia ruchowe, przede wszystkim wzmacniające dolny odcinek pleców i pośladki. Odpowiednikiem dołeczków Wenus u mężczyzn są dołeczki Apollo.

Jak zadbać o dołeczki w dole pleców?

Aby uzyskać lub podkreślić dołeczki Wenus, niezbędny jest kompleksowy trening uwzględniający nie tylko ćwiczenia siłowe pośladków i grzbietu, ale również ogólnousprawniający wysiłek cardio i stretching wpływające na poprawę układu krążeniowo-oddechowego i kostno-stawowego. Sesje ukierunkowane na dołeczki nie muszą być intensywne i wyczerpujące, najważniejsza jest regularność i jakość treningów.

Planując harmonogram i program ćwiczeń, warto uwzględnić możliwie dużo zespołów mięśniowych i zapewnić im pracę o zmiennej dynamice i różnym charakterze. Warto korygować co jakiś czas zestawy ćwiczeń, rozszerzać je o dodatkowe ruchy, większe obciążenie czy czas wykonywania. Nie można pominąć treningu mięśni głębokich kręgosłupa, odpowiedzialnych za ogólną kondycję i wytrzymałość wewnętrzną aparatu ruchu.

Zarówno ćwiczenia na dołeczki Wenus, jak i Apollo można wykonywać w domowych warunkach, wykorzystując ciężar i siłę własnego ciała. Wraz z poprawą tężyzny fizycznej, sylwetki i siły, można wprowadzać urozmaicenia, takie jak hantle, taśmy gimnastyczne czy różnorodne ciężary. Do grupy podstawowych ćwiczeń na dołeczki należą m.in. deska i wszelkie ćwiczenia w tej pozycji, przysiady: klasyczne, bułgarskie czy sumo, a także unoszenie nóg w leżeniu przodem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.