Firma w czasach koronawirusa. Dlaczego właśnie teraz trzeba się promować online?

W jaki sposób epidemia koronawirusa wpływa na biznes? Wielu właścicieli firm zawiesiło już działalność, inni obawiają się o przyszłość własnego biznesu. Jest też grupa firm, które właśnie teraz inwestują w promocję w internecie. Dlaczego uważam, że trzecia opcja to najlepsze możliwe rozwiązanie?

 

Pandemia koronawirusa sprawiła, że nastał czas społecznej kwarantanny. Tygodnie, kiedy wiele osób pozostaje w domu. I większość z nich dokonuje wzmożonych zakupów online, buszuje po stronach internetowych w ciągu dnia i nocy. To naprawdę daje się zauważyć po analizie statystyk na przykład moich blogów. Ludzie poszukują tematów, którymi mogliby się zająć w tym trudnym momencie. Tematów, które będą dla nich odskocznią od koronawirusa.

To nie jest najlepszy moment na promocję!

Tym bardziej dziwi mnie podejście firm, które uważają, że to nie jest najlepszy czas na promocję i rozwijanie własnego biznesu. Moim zdaniem to najlepszy możliwy czas, kiedy wielu ludzi niejako przymusowo zostało zamkniętych w domu. To świetny moment, który wykorzystają Ci mądrzejsi i bardziej przedsiębiorczy. Przecież gdy wrócimy do swoich codziennych obowiązków, wyjdziemy wreszcie na spacer i do ogrodu – wtedy już nie będziemy się tak mocno nudzić w domach. Niemal każdego dnia podczas społecznej kwarantanny i akcji #zostańwdomu czytam w social mediach, że wiele kobiet już ugotowało i upiekło mnóstwo dań, obejrzało seriale, naczytało się książek i same nie wiedzą, co ze sobą zrobić… I co wówczas robią? Buszują po zasobach Internetu… czyli tam, gdzie jest miejsce dla Twojego biznesu!

Koronawirus a obawy właścicieli firm

I to nie jest tak, że nie rozumiem obaw właścicieli firm. Rozumiem, a nawet się z nimi utożsamiam. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą już od 8 lat. A 99% mojego biznesu działa online, bo oferuję usługi copywritingu, czyli tworzenia treści na zlecenie takich jak artykuły, opisy produktów, posty na blogi firmowe i artykuły do prasy drukowanej. Poza tym jestem Wirtualną Asystentką, blogerką oraz redaktor kosmetyczną i ekspertką z branży beauty.
Choć ciągle zwiększająca się liczba zakażonych na koronawirusa nie tylko w kraju, ale i w mieście, w którym mieszkam, napawa mnie lękiem i obawą o przyszłość mojego biznesu, to staram się myśleć pozytywnie i zawsze mieć przygotowany w zanadrzu plan B. Trudno przewidzieć co zadzieje się w gospodarce naszego kraju, ale i w światowej gospodarce, kiedy już wszystko wróci do normalności. Jednak jestem przekonana, że nasze nastawienie i myśli mają ogromne znaczenie. Dlatego, choć śledzę informacje związane z koronawirusem, to staram się nie zajmować nimi swojego umysłu. Mimo wszystko mam nadzieję, że wszystko ułoży się pozytywnie, również dla mojej małej firmy.

Zalety prowadzenia biznesu online

Koronawirus może doprowadzić do wyginięcia firm, które nie sprzedają lub nie budują świadomości swojej marki online. Uważam, że jest to szalenie ważne dla każdego biznesu – nie tylko dla firm, które fizycznie sprzedają swoje produkty lub usługi online, ale również dla tych, którzy prowadzą jedynie sprzedaż stacjonarną. Choć jak widać XXI wiek, to nie czas na inwestowanie tylko i wyłącznie w sprzedaż stacjonarną. Bo zamknięcie sklepów i galerii oraz konieczność pozostawania w domu sprawia, że aktualnie – w czasach pandemii koronawirusa sprzedaż internetowa kwitnie – a kurierzy mają więcej pracy niż przed Świętami Bożego Narodzenia. A to są namacalne dowody na to, że Twój biznes również powinien istnieć w świecie wirtualnym, bo wówczas masz możliwość dotarcia do dużo większej ilości klientów – oczywiście o ile rozwijasz go rozważnie i systematycznie oraz w odpowiedni sposób komunikujesz się ze społecznością zgromadzoną wokół niego.

Lista powodów, dla których już teraz warto prowadzić biznes online

Nowa gospodarka

Internet stworzył nową gospodarkę, która pozwala odnieść sukces nie tylko gigantom biznesu, ale również małym i średnim firmom, które są główną siłą wzrostu handlu elektronicznego.

To idealne miejsce dla biznesu

Aby rozwijać firmę online, potrzebujesz strony internetowej lub sklepu – jest to zależne od tego, czy oferujesz produkty lub usługi. Wystarczy kilka kliknięć potencjalnych klientów, by dzięki wcześniejszym dobrze zaplanowanym działaniom marketingowym i pr zyskać zaufanych i powracających klientów.

Wizerunek firmy

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz swoje produkty lub usługi online, czy też nie, po prostu musisz być obecny online. Jeśli nie posiadasz strony internetowej oraz firmowych kont w social mediach, ludzie nie traktują Twojej firmy poważnie. Przejrzysta i atrakcyjna strona internetowa buduje wizerunek firmy, szczególnie w połączeniu z odpowiednio przygotowanymi treściami, które znajdą się na danej stronie (a które chętnie dla Ciebie przygotuję na zlecenie)!

Informacje są łatwej dostępne dla klientów

Dziś możesz na bieżąco informować klientów o tym, co dzieje się w twojej firmie. Warto to robić nie tylko w aktualnościach na stronie internetowej, na blogu firmowym, w newsletterze, ale także poprzez komunikację w social mediach.

Możliwość prowadzenia biznesu przez całą dobę!

Prowadząc firmę online, możesz sprzedawać, gdy śpisz! To największa zaleta sklepów i stron internetowych. Są otwarte przez cały rok, w weekendy oraz niedziele, w które obowiązuje zakaz handlu, albo gdy ty jesteś na wakacjach, czyli w każdej sytuacji, kiedy tradycyjna firma jest zamknięta.

Nie musisz fizycznie siedzieć w firmie

Prowadzenie firmy online nie wymaga od Ciebie ciągłego zasiadania przed biurkiem. Możesz pracować z dowolnej części świata, w ciągu dnia lub wieczorem czy nocą.

Biznes otwarty na cały świat

Obecność firmy w internecie daje możliwość zbudowania rozpoznawalności na całym świecie, bez konieczności inwestycji dużych pieniędzy. A to pozwala przyciągać kolejnych fanów marki, a w efekcie również kolejnych klientów.

Ciągle jeszcze wielu przedsiębiorców nie dostrzega potęgi budowania swojej marki online! Ludzie już dawno przestali czytać drukowane gazety (ba! Nawet największe tytuły drukowanych magazynów ogłaszają koniec ery druku i przejście do świata wirtualnego). Nie zwracamy już uwagi na ulotki i gazetki reklamowe wrzucane do skrzynek na listy. Zamiast tego większość dnia spędzamy z nosem w laptopie, tablecie lub smartfonie. Warto wreszcie to zrozumieć i zacząć budować swój biznes również w świecie wirtualnym.

Firma w czasach koronawirusa. Dlaczego właśnie teraz trzeba się promować online?

Epidemia koronawirusa na pewno nie zaszkodzi tym, którzy zgromadzili wokół własnej marki sporą społeczność i potrafią się z nią umiejętnie komunikować. Możliwość bycia w kontakcie online sprawia, że mimo społecznej kwarantanny marka jest blisko swoich potencjalnych klientów, a gdy jeszcze oferuje możliwość zakupu swoich produktów lub usług online, to jakby wygrała los na loterii. Bo w przeciwieństwie do firm, które prowadzą tradycyjny biznes offline, ani wirus, ani kwarantanna nie przeszkadzają jej w zdobywaniu nowych zamówień czy klientów na swoje usługi.

Jedna odpowiedź do “Firma w czasach koronawirusa. Dlaczego właśnie teraz trzeba się promować online?”

  1. zgadzam się w pełni – prowadziliśmy z mężem sklep stacjonarnie i online – teraz wszystko przeniosło się wyłącznie do internetu i generujemy dużo wyższą sprzedaż ogólnie aniżeli wcześniej stacjonarnie + net…. paradoks ale tak jest – rezygnujemy z lokalu i mam nadzieję, że będziemy do przodu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.