Ile powinno się pić wody dziennie?

Codzienne nawodnienie to jeden z najważniejszych elementów dbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Wypijanie odpowiedniej ilości wody poprawia także jędrność i elastyczność skóry. Sprawdź, jakie są właściwe ilości wypijanej wody dla dorosłej osoby.

Ile wody dziennie potrzebuje dorosła osoba?

Podanie właściwej ilości wypijanej wody nie jest jednak tak oczywiste. Wyznaczenie konkretnych liczb zależy bowiem od wielu czynników. To na przykład masa ciała, płeć, a także panująca temperatura na zewnątrz. Nie bez znaczenia jest także aktywności fizyczna, która zwiększa pragnienie.

Przyjmuje się, że na osobę dorosłą przypada od 2 litrów do nawet 2,6 litra wody. Z kolei dziecko powinno wypijać około 1-1,6 litra wody dziennie. Do tych zaleceń wliczają się napoje, herbaty i zupy. Eksperci zalecają jednak, by ograniczyć słodzone napoje na rzecz większej ilości czystej wody.

Ważnym wyjątkiem jest tutaj czas upalnego lata, zwłaszcza kiedy panują rekordowe temperatury. W tym czasie zdecydowanie więcej się pocimy, przez co łatwiej o odwodnienie. Dbaj o regularne dostarczanie płynów, tak by, uniknąć zawrotów głowy i omdleń. To szczególnie istotne w przypadku małych dzieci i osób starszych. W tym czasie dorosły człowiek powinien spożywać nawet do 3,5 litra wody dziennie.

Jaką wodę warto pić?

Butelkowana, z kranu czy prosto ze źródła? W Polsce możesz pić wodę wodociągową lub źródlaną. Nie wiesz, jak szybko nawodnić organizm? Postaw na przykład na przegotowaną, ostudzoną wodę ze szczyptą soli kamiennej.

W przypadku wody mineralnej ważna jest znajomość jej składu. Taka woda jest bogata w różnorodne składniki mineralne, w zależności od źródła ujęcia. Wobec tego postaw na dedykowany skład, które uzupełni Twoje niedobory. Zazwyczaj są to wody bogate w sód, potas, magnez czy wapń. W zależności od konkretnych schorzeń wybierz odpowiednie stężenie danego minerału.

Woda mineralna i źródlana, która znajdziesz w sklepach muszą, spełniać rygorystyczne normy jakości. Dlatego obie przyniosą wymierne korzyści dla Twojego organizmu.

W ciągu dnia do wypijanych płynów zalicza się także herbata, kawa, a także napoje. Pamiętaj o tym, by były bez dodatku cukru, który dodatkowo niepotrzebnie zwiększa pragnienie.

Jak w prosty sposób dbać o regularne nawodnienie?

Nie przepadasz za zwykłą wodą? Sprawdź, jak przygotować zdrowy napój, który szybko ugasi Twoje pragnienie.

Latem świetnie sprawdzają się proste lemoniady. Z dodatkiem owoców i ziół ugaszą pragnienie i pysznie smakują. Do gazowanej lub niegazowanej możesz dodać cytrynę, miętę, kostki lody i odrobinę miodu. Sprawdź także wersję z malinami lub pomarańczą. Kombinuj z dodatkami i znajdź swój ulubiony smak.

Jeżeli masz problem z regularnym piciem wody, zainwestuj w wygodną butelkę ze słomką lub praktyczny, zamykany kubek z miarką i miej je zawsze przy sobie. Jeżeli zaś pracujesz przy biurku, dopilnuj, by karafka z wodą była w zasięgu Twojego wzorku. Dzięki temu regularne nawodnienie stanie się Twoim nawykiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.