Nawet najpiękniejszy i zapierający dech w piersiach blog (niezależnie od niszy) nie przyniesie nikomu korzyści, jeśli nie będzie miał powracających czytelników. Najtrudniejszym aspektem prowadzenia bloga osobistego i firmowego jest stworzenie treści, które ludzie będą chcieli czytać. Szukasz sposobów na zwiększenie ruchu na stronie www, zasięgu i zaangażowania? Jako wydawca 3 stron www przygotowałam poradnik o tym, jak zwiększyć ilość odwiedzin na blogu.
Spis treści
Korzyści ze zwiększenia ruchu na stronie
Jednymi z najważniejszych zalet zwiększenia ruchu na stronie jest możliwość dotarcia do większej ilości czytelników, poprawienia pozycji bloga w wyszukiwarkach oraz możliwość generowania dochodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej na blogu. Najważniejszym zadaniem każdego blogera jest wyszukiwanie tematów, którymi będą zainteresowani czytelnicy bloga, a następnie dostarczanie im wartościowej treści, której potrzebują.
11 wskazówek, dzięki którym stworzysz artykuł na blog, który zostanie zauważony
Intrygujący i niepowtarzalny tytuł
Przeprowadzone badania dowodzą, że tytuł artykułu jest jednym z największych wyznaczników tego, czy ktoś wejdzie na stronę, czy nie. Dobrym pomysłem są różnego rodzaju rankingu. Natomiast liczby zastosowane w tytułach mają wyjątkową moc.
Przekonujący wstęp — wprowadzenie do tekstu, czyli kilka pierwszych zdań artykułu
Zadaniem leadu jest przyciągnięcie uwagi czytelnika, który będzie chciał dowiedzieć się więcej. Dobrym pomysłem jest zastosowanie cytatu, statystyk czy analogii co sprowokuje do przeczytania materiału. Dbaj o to, by wstęp był zwięzły, jasny i atrakcyjny.
Zdjęcia przyciągające uwagę
Atrakcyjne zdjęcia sprawiają, że blog staje się wyjątkowy i zachęca, by na nim pozostać oraz by powrócić ponownie. Prezentują produkty lub usługi. Albo zwracają uwagę czytelnika na określone sekcje treści. To potężne i niedoceniane narzędzie do budowania zaangażowania w treści, które większość osób i firm prowadzących własne blogi bagatelizuje. Trzeba zadbać o to, by były wyraźne i jasne.
Słowa kluczowe
Zasadniczą częścią udanego content marketingu jest odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Są one niezbędne dla wyszukiwarek, a czytelnikom ułatwiają znalezienie niezbędnych informacji. Uzupełnienie tekstów na blogu o frazy kluczowe nie tylko poprawi optymalizację strony, ale także zwiększy szansę czytelników na znalezienie niezbędnych artykułów i zaangażowanie się w ich treść. Trzeba pamiętać także o stosowaniu fraz kluczowych z długim ogonem.
Wartościowe i angażujące treści
Popularne powiedzenie w branży SEO brzmi: „Content is king, design is the queen”, dlatego dobrym połączeniem jest estetyczny blog zawierający unikalne i atrakcyjne dla czytelnika artykuły. Zapomina o tym coraz więcej gazet, prowadzących strony www. Pisanie atrakcyjnych dla czytelnika artykułów zrozumiałych językiem, wypełnionych mnóstwem wartościowych dla niego treści, jest moim priorytetem. Kieruję się tą zasadą, zarówno świadcząc usługi copywritingu – pisania treści na zamówienie klientów, jak i tworząc artykuły na lifestylowy blog o copywritingu SposobyNaZycie.pl, portal biznesowy dla przedsiębiorców PolecanyBiznes.pl oraz magazyn kosmetyczno-urodowy TrustedCosmetics.pl.
Wartościowe i angażujące treści to niezbędny element każdej udanej strategii marketingowej, który pomaga budować relację z klientami, zwiększać ruch na stronie i sprzedaż.
Pisanie wartościowych i angażujących artykułów, które zapewniają klientom najlepsze wrażenia to moja strategia. Aby posiąść umiejętność tworzenia takich treści, wcześniej trzeba znać i rozumieć swoich potencjalnych odbiorców oraz ich potrzeby. Analiza grupy docelowej ułatwi tworzenie treści spójnej z potrzebami klientów. Wówczas jest większe prawdopodobieństwo, że uznają je za wartościowe i interesujące, co będzie ich motywować do powrotu po więcej. Zawsze podczas pisania tekstów trzeba pamiętać o odbiorcach — powinny być łatwe do zrozumienia i pomocne.
Storyteling
Historie i przykłady to kolejne potężne narzędzie, które warto wykorzystywać w każdym komunikacie. Ułatwiają ilustrowanie koncepcji, prezentowanie argumentów, wywołują emocje i inspirują do działania. Stosując marketing oparty na storytellingu, masz okazję uczynić tekst bardziej skutecznym i znaczącym. Przykłady oraz historie to także silne narzędzia komunikacji, które uwydatniają koncepcję i ułatwiają zrozumienie złożonych treści. Ludzie uwielbiają czytać historie, dlatego doskonałą sprawą jest wplatanie własnych myśli i spostrzeżeń ze swojego życia.
Pisz o tym wydarzeniach z codziennego życia. Opowiadaj rzeczy, których się nauczyłeś lub pokaż czytelnikom swojego bloga, że ty również popełniasz błędy i wyciągasz z nich wnioski.
Listy i wypunktowania
Prostym i skutecznym sposobem, by uporządkować informacje i ułatwić ich odbiór, jest stosowanie numerowanych i punktowanych list. Sprawiają, że treści wyglądają bardziej profesjonalnie, ułatwiają rozdzielenie długiego tekstu czy podsumowanie myśli.
Akapity
Akapity w artykule na blogu sprawiają, że jest on łatwiejszy do przyswojenia, a w efekcie bardziej zrozumiały. Ułatwia szybkie przeglądanie treści i znajdowanie potrzebnych informacji. Pomaga utrzymać zaangażowanie czytelników i sprawia, że tekst jest łatwiejszy do strawienia.
Nagłówki i śródtytuły
Niestety na wielu stronach firmowych i blogach spotykam się z tekstem pozbawionym nagłówków i śródtytułów. To popularny błąd, który utrudnia czytanie każdego tekstu. Ważnymi elementami treści na blogu są nagłówki i śródtytuły. Sprawiają, że treść jest bardziej czytelna i łatwiej strawna dla czytelnika.
Zachęcenie do pozostawiania komentarzy
Pytania, komentarze i opinie pozostawiane pod artykułami na blogu pozwalają nawiązać rozmowę z czytelnikiem – poznać jego opinie i oczekiwania. Dlatego dobrą praktyką jest zachęcanie czytelników do zadawania pytań, komentowania czy pozostawiania opinii. Poza tym komentarze pod artykułem oznaczają, że niesie on wartościową treść.
Aktualizowanie starych artykułów
Wyjątkowy potencjał mają stare artykuły z bloga. Istniejące na stronie treści mają swoje miejsce w zasobach wyszukiwarki Google. Świetnym sposobem, by szybko zwiększyć ruch na blogu, jest zaktualizowanie starych treści. Spraw, by były niesamowite, nasyć je słowami kluczowymi, zrób linkowanie wewnętrzne.
11 kroków, by ekspresowo zwiększyć ruch na blogu
Jednym z najlepszych sposobów, by szybko zwiększyć ruch na blogu, jest tworzenie wartościowych i wciągających treści. Poznaj proste i szybkie strategie, które pomocą zwiększyć ruch na blogu.
Stosowanie strategii i narzędzi SEO pozwoli zoptymalizować posty na blogu
SEO to optymalizacja tekstów pod kątem wyszukiwarek, co oznacza, że treść jest łatwa do znalezienia. Składa się z mnóstwa doskonałych patentów (niektóre wymieniłam powyżej), które ułatwiają czytelnikom dotarcie do bloga.
Media społecznościowe
Prostym i skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na blogu jest ich regularne udostępnianie w mediach społecznościowych Weź pod uwagę publikowanie ich na Facebooku, Instagramie, Pinterest, Twitterze, Reddit, LinkedIn.
Pisanie długich treści
Dziś najlepsi seowcy zalecają pisanie długich treści jako świetny sposób zwiększania ruchu na blogu. Moja intuicja już dawno podpowiadała mi to rozwiązanie. Okazuje się, że artykuły blogowe, które mają powyżej 2 tysiące słów, w większości przypadków zyskują wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Jako copywriterka SEO z ponad 10-letnim doświadczeniem w zawodzie nigdy nie piszę tekstów na określoną ilość znaków. Dla mnie ważne jest wyczerpanie tematu.
Regularne publikacje
Im częściej publikujesz teksty na blogu, tym częściej wyszukiwarki optymalizują twoje treści. Nie oznacza to, że musisz pisać jeden artykuł dziennie. Stwórz harmonogram i kalendarz publikacji na blogu. Ustal dzień i godziny publikacji postów, by nie zawieźć swoich czytelników.
Współpraca z influencerami
Influencerzy to ludzie, którzy zbudowali wokół siebie społeczność online. Mogą to być popularne blogerki lub osoby posiadające konta w social mediach. Podejmowanie współpracy z nimi to świetny sposób dotarcia do grupy odbiorców zainteresowanej twoim produktem lub usługą.
Wywiady
Poszukaj ekspertów, z którymi możesz przeprowadzić wywiady na tematy spójne z tym, o czym piszesz na blogu. Dzięki temu dajesz ogromną wartość swoim czytelnikom. Natomiast ekspert z pewnością podzieli się linkiem do wywiadu ze swoją społecznością. W ten sposób zyskujesz nowe źródło ruchu na blogu i możesz dotrzeć do nowych czytelników.
Recenzje
Znajdź produkty, książki, kursy związane z niszą twojego bloga i pisz recenzje oraz opinie o nich. Nie zawsze musi ona być pozytywna, choć tę z pewnością wiele osób udostępni. Bardziej kontrowersyjna recenzja zachęci do dyskusji, co również będzie pożądaną reakcją. Najważniejsze by przygotowane recenzje były szczere i zgodne z rzeczywistością oraz wypełnione mnóstwem różnych spostrzeżeń.
Projekty dodatkowe
Różnego typu akcje dodatkowe to świetny sposób, by zwiększyć ilość odwiedzin na blogu. Na przykład w magazynie kosmetyczno-urodowym TrustedCosmetics.pl wielokrotnie organizowaliśmy różnorodne wyzwania, które wygenerowały portalowi ogromny ruch. Są też inne formy akcji, w których ludzie chętnie biorą udział, przez co docierasz do większej ilości czytelników ze swoim blogiem. Tego typu rozwiązania zastosowałam na portalu biznesowym PolecanyBiznes.pl. Stworzyliśmy tam projekty: Biznes Mamy, Biznes Taty, Kobiecy Biznes oraz Książka Biznesowa, która odmienia losy firm. Z moich obserwacji wynika, że tego typu akcje cieszą się ogromnym zainteresowaniem czytelników, mają niebywałe zasięgi i sprawiają, że statystyki strony rosną w spektakularnym tempie z dnia na dzień.
Artykuły gościnne
Możesz pisać i przyjmować do publikacji na swoim blogu artykuły gościnne. Warto wykorzystywać obydwa te rozwiązania. Dzięki publikacjom artykułów gościnnych zapewniasz czytelnikom bloga inny punkt widzenia, natomiast osobie, której artykuł publikujesz, oferujesz dotarcie do grupy czytelników twojego bloga. Jest to więc sytuacja, w której wszyscy wygrywają. Wymiana artykułów gościnnych na blogach to świetny sposób na większą widoczność bloga w internecie.
Dotarcie do blogerów i portali, które poruszają się w podobnej niszy. To jedna z najlepszych strategii, która poprawi widoczność w sieci. Nawiązując kontakty z blogerami oraz mediami możesz dotrzeć do nowych czytelników, poprawić reputację, nawiązać nowe kontakty. Wymiana artykułów gościnnych to świetny sposób zwiększenia autorytetu swojej domeny. Dobrym pomysłem jest też pozostawianie merytorycznych i cennych komentarzy pod ich postami na blogu.
Autentyczność
Social media oferują nam dostęp do mnóstwa abstrakcyjnych rzeczy, podobnie jak telewizja i gazety drukowane. Właśnie dlatego tak bardzo istotną kwestią, która w pewnym stopniu jest wyznacznikiem sukcesu, jest autentyczność w tym, co robimy. Celem blogerów nie powinno być gwiazdorzenie, a komunikacja. Umiejętność pisania nie uczyni cię od razu dobrym blogerem. Eksperymentuj z tym, co ludzi chcą czytać, pisz na ważne dla nich tematy. Nie bój się pisać swoim własnym stylem i wyrażać własne zdanie – tym właśnie jest autentyczność. Informuj też swoich czytelników, które z artykułów są sponsorowane. W moim blogu lifestylowym współpracuję jedynie z firmami, które oferują produkty lub usługi spójne z tym, kim jestem i co robię.
Zdobywanie linków zwrotnych
Mnóstwo stron i blogów walczy o ruch organiczny (czyli ten pochodzący z wyszukiwarek). Wynika to z prostego faktu, jeśli chodzi o SEO, to istnieje mnóstwo zmiennych elementów. Prostym sposobem zasygnalizowania Google, że blog lub strona są wiarygodne, jest znalezienie przez roboty Google linków do bloga na innych stronach www. Jeśli inni wchodzą na twój blog z innej, szczególnie renomowanej witryny, wówczas Google otrzymuje informacje, że znajdujące się na niej treści są warte wyświetlania. Polecam szukać podobnych tematycznie stron i blogów — zaproponować im tego typu współpracę. Dobrym rozwiązaniem jest zdobywanie, choć 5 takich linków miesięcznie. Jeśli zaproponujesz innym stronom wartościową treść, masz wyjątkową szansę, by otrzymać więcej zaproszeń do podobnej współpracy w przyszłości.
Wiele osób błędnie sądzi, że wystarczy po prostu zacząć prowadzić bloga. Jednak powyższy niezawodny przewodnik, sprawi, że Twój blog zyska popularność. Wszystkie wskazówki przetestowałam na trzech własnych stronach www oraz stronach internetowych klientów, którzy korzystają oferowanych przeze mnie usług copywritingu. Okazuje się, że estetyczny blog z atrakcyjnymi zdjęciami i treściami – pisanymi językiem własnym autora – zawsze znajduje mnóstwo czytelników. Nawet popularni i odnoszący sukcesy blogerzy szukają sposobów, by zwiększyć ruch na stronie i utrzymać na niej czytelników oraz zachęcać od regularnego powrotu.
Dobrze przemyślane i zaplanowane działanie pozwoli zbudować społeczność powracających czytelników. Bardzo ważna w tym wszystkim, co robisz, jest jednak pasja i wartość, którą oferujesz innym.