Co to jest blog lifestylowy? Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Blogi lifestylowe zyskują na popularności, ponieważ coraz więcej osób chce dzielić się swoimi doświadczeniami życiowymi, pasjami i spostrzeżeniami oraz zarabiać pieniądze na prowadzeniu bloga. Przygotowałam kompendium wiedzy o blogowaniu, w którym wyjaśniam wszystkie wątpliwości związane z blogiem lifestylowym.
Spis treści
Co to jest blog lifestylowy?
Blogerzy lifestylowi poruszają mnóstwo różnorodnych tematów, mogą pisać o wszystkim. Tak też tematyka blogów lifestylowych obejmuje: pracę i karierę, rodzicielstwo (parenting), sport, urodę, modę, podróże, jedzenie, związki, ogrodnictwo, pasje i hobby, motoryzację, urządzanie wnętrz, majsterkowanie czy porady finansowe. Treści zamieszczane na wielu z nich są bardzo różnorodne, a to sprawia, że kategoria blogów lifestylowych jest bardzo pojemna. Moim zdaniem, blogerka lifestylowa, to osoba, która dzieli się elementami swojego stylu życia ze czytelnikami. Prezentuje punkt widzenia i niepowtarzalne spojrzenie na świat autora. Najlepsze blogerki lifestylowe piszą o tym, co dla nich ważne, jednak poruszają temat w sposób istotny dla czytelników. Wyróżnia je unikalny i wyjątkowy sposób wypowiedzi, który opowiada o wydarzeniach z życia i zainteresowaniach oraz inspiruje innych.
Blog lifestylowy – co musisz o nim wiedzieć?
Prowadzenie bloga lifestylowego może być świetnym sposobem zarabiania pieniędzy, jednak, aby to nastąpiło, należy włożyć w niego sporo pracy. To idealny sposób na dzielenie się swoimi pasjami z innymi, na którym piszesz o swoich osobistych doświadczeniach i przeżyciach. Nie musisz na siłę poruszać wielu tematów. Najczęściej wszystko zaczyna się od jednego pomysłu, a później powstają kolejne – wówczas blog się zmienia i ewoluuje.
Tematy poruszane na blogu lifestylowym:
- styl życia
- podróże
- gotowanie
- SEO
- blogowanie
- moda
- uroda
- ogród
- parenting
- finanse
- budowa domu
- fotografia
- hobby i pasje
- sprzątanie i organizacja
- urządzanie wnętrz
- zdrowie
- aktywność fizyczna
- jedzenie
- praca i kariera
- majsterkowanie
- rękodzieło
- motoryzacja
- i wiele innych
Dlaczego blogi lifestylowe są tak popularne?
Istnieje wiele powodów tej sytuacji. Często są prowadzone z pasją, która sprawia, że chcesz się dzielić ze światem tym, co dla Ciebie ważne. Bycie blogerem lub influencerem lifestylowym wymaga wytrwałości, mnóstwa pracy, autentyczności i cierpliwości. To świetny sposób na zarabianie pieniędzy, jednak tylko dla osób, które od samego początku zadbają o wysoką jakość publikowanych tekstów i zdjęć.
Harmonogram publikacji na blogu lifestylowym
Kalendarz publikacji artykułów na blogu lifestylowym jest jednym z moich patentów na systematyczne publikacje. Przygotowanie go jest kluczem do sukcesu w prowadzeniu bloga lifestylowego. Stworzenie kalendarza publikacji to sposób na uporządkowanie treści. Warto to robić z wyprzedzeniem na cały rok, aby bez stresu publikować regularnie artykuły idealnie dopasowane do grupy docelowej oraz do danego sezonu. Nie wiesz o czym pisać na blogu? Przygotowałam mnóstwo podpowiedzi:
- Ranking wiosennych tematów artykułów na blog – o czym pisać wiosną?
- Ranking letnich tematów artykułów na blog – o czym pisać latem?
- Ranking jesiennych tematów artykułów na blog – o czym pisać jesienią?
- Ranking zimowych tematów artykułów na blog – o czym pisać zimą?
- Blog o Świętach Bożego Narodzenia – lista 400 inspirujących tematów
- Blog o wakacjach – pomysły na angażujące treści na blog podróżniczo-lifestylowy
- Blog o Świętach Wielkanocnych – lista 200+ inspirujących tematów
- Sezonowe SEO: typowe i nietypowe wiosenne święta w wiosennych postach blogowych
- Sezonowe SEO: typowe i nietypowe letnie i wakacyjne tematy w artykułach blogowych
Praktyczne porady na blogu lifestylowym
Blogerki lifestylowe dzielą się praktycznymi poradami na tematy, które poruszają na blogu. Jak już pewnie wiesz, również prowadzę bloga lifestylowego SposobyNaZycie.pl, którego często nazywam blogiem wielotematycznym. Jest on inspirowany moim życiem i poruszam na nim tematy ważne dla mnie. Jako że mam w sobie żyłkę dziennikarską, interesuje mnie drugi człowiek oraz wiele zagadnień różnorodnych. Ważnym etapem dla naszej rodziny była budowa domu, istotne jest także rodzicielstwo, finanse, przydomowy ogród, możliwość rozwoju zawodowego czy łączenie macierzyństwa z prowadzeniem biznesu. Właśnie dlatego łączę te tematy oraz poruszam wiele innych na moim wyjątkowym blogu lifestylowym. Tworząc merytoryczne treści, staram się odpowiadać w nich na pytania czytelników z moich grup docelowych, by dostarczać im realną wartość.
Jak prowadzić popularny blog lifestylowy? Moje zasady
Bez względu na to co motywuje Cię do założenia i prowadzenia bloga lifestylowego, skorzystaj z poniższych porad, aby stworzyć wyjątkowe miejsce w sieci, które będzie zachęcało czytelników do ponownych odwiedzin. W jaki sposób to zrobić?
1. Nieustannie dostarczaj wartość
Pisz na tematy, które są dla Ciebie ważne. Czytelnik łatwo wyczuje czy piszesz pod presją przygotowania artykułu sponsorowanego, czy też prosto z serca dzielisz się swoimi doświadczeniami oraz wiedzą. Twój blog odniesie sukces, jeśli systematycznie będziesz dostarczać czytelnikom wartościowych treści.
2. Bądź konsekwentny.
Publikuj nowe posty kilka razy w tygodniu. Stwórz harmonogram i trzymaj się go. Blogi, na których od kilku miesięcy nie pojawiły się nowe posty, wyglądają na zaniedbane i opuszczone.
3. Bądź autentyczny
Zawsze bądź sobą i nie naśladuj innych. Autentyczność jest dziś bardzo poszukiwaną cechą u twórców internetowych, dziennikarzy oraz blogerów. Tak wiele osób kreuje siebie na kogoś, kim tak naprawdę nie jest. Zawsze pozostawaj sobą i bądź spójny z tym co robisz. W internecie znajdziesz wielu blogerów, influencerów i dziennikarzy, reklamujących produkty, w które nie wierzą. Wyróżnij się spośród nich, stawiaj siebie na pierwszym miejscu, a dzięki temu zyskasz zaufanie u czytelników.
4. Miej zasady
Publikujesz artykuł sponsorowany, za który otrzymujesz wynagrodzenie lub produkty w barterze? Jasno i wyraźnie podkreśl to w artykule na blogu. I nie twórz hymnów pochwalnych o produkcie lub usłudze, którego wcześniej nie poznałeś lub który się u Ciebie nie sprawdził.
5. Dbaj o jakość zdjęć
Jeśli tylko możesz, rób własne zdjęcia – one również mogą być świetnym wyróżnikiem. Atrakcyjne fotografie przyciągają czytelników. Możesz je także kupić z płatnych stocków.
6. Koncentruj się na czytelnikach
Wielu blogerów zarabia pieniądze na publikowaniu artykułów sponsorowanych lub promowaniu produktów i usług na swoim blogu, ja również. Jednak warto pamiętać, że w tym wszystkim najważniejszy jest czytelnik. W związku z tym moim sposobem na sukces w prowadzeniu bloga lifestylowego jest koncentrowanie się na korzyściach, jakie dany produkt lub usługa zapewniają czytelnikowi.
7. Buduj silną markę
Odnoszący sukcesy blogerzy podchodzą do swoich stron internetowych od początku na najwyższym poziomie i utożsamiają się z nimi. Oznacza to, że dbają o jakość tekstów i zdjęć. Inwestują w poprawę szybkości działania strony i naprawianie pojawiających się na niej błędów. Biorą udział w szkoleniach z copywritingu i SEO. Szukają partnerów do współpracy, chętnie wypowiadają się w mediach oraz biorą udział w różnego rodzaju projektach, dbają o dywersyfikację źródeł dochodu. Inwestują czas i pieniądze w budowanie silnej marki swojego bloga.
Stworzenie popularnego bloga lifestylowego, który odnosi sukcesy i zyskuje oszałamiającą rozpoznawalność, nie jest łatwym zadaniem. Swoim przykładem udowadniam, że jest to możliwe. Wymaga systematycznej pracy, zaangażowania, pasji oraz umiejętności pisania zgodnie z zasadami SEO. Wyróżnij się z tłumu, konsekwentnie buduj markę osobistą swojego bloga i inspiruj czytelników, a również masz szansę odnieść sukces w blogowaniu.