Recenzja książki pt. „Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania”

Czasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, że tak prosta aktywność fizyczna, jak regularne codzienne spacerowanie pozytywnie wpływa na nasze ciało i umysł. Warto wybrać się na codzienny 5-km spacer, a sens i filozofię tej aktywności fizycznej odkrywa poradnik pt. „Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania”.

Przyznam się bez bicia, że był taki okres w moim życiu, kiedy nienawidziłam poruszać się pieszo. Był to ten trudny czas, gdy łączyłam pracę etatową z rozwijaniem własnej firmy i prowadzeniem domu. Wówczas nie znosiłam spacerować. Wolałam poruszać się rowerem lub samochodem. I to (poza ekspresowym tempem życia, w połączeniu ze stresem, śmieciowym jedzeniem i kompletnym brakiem ruchu doprowadziło do powstania otyłości brzusznej, z którą walczę do dziś). Na szczęście mnie oświeciło! Życie ułożyło się w taki sposób, że zrezygnowałam z pracy na etacie. A to oznaczało, że mogłam także zrezygnować z kupowania obiadów w cateringu i zacząć przyrządzać domowe posiłki. Następnym etapem mojej przemiany i zmiany trybu życia na zdrowszy, było zrozumienie, że powinnam o siebie zadbać. Pierwszym krokiem w tym kierunku były właśnie codzienne 5-kilometrowe spacery. Dlaczego wybrałam tę formę ruchu? Pewnie dlatego, że nie męczy zbyt szybko organizmu. Poza tym do spacerów nie potrzeba jakiegoś przygotowania, specjalistycznego ubrania czy sprzętu. Niezbędna jest jedynie chęć, by spacerować (bez względu na warunki pogodowe za oknem). Szybko okazało się, że codzienne spacerowanie dobrze robi na moją głowę, ale także ujędrnia ciało. Praca umysłowa sprawia, że gdzieś w okolicach popołudnia czuję się zmęczona. Wówczas, aby przywrócić umysłowi równowagę, muszę się rozruszać….

Książka pt. „Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania” Bonnie Smith Whitehouse to ciekawy przewodnik w połączeniu z poradnikiem. Publikacja zachęca nie tylko do spacerowania i medytacji, ale również uczy uważności.

Warto oderwać się od życia w cyberprzestrzeni, odetchnąć pełną piersią i zabrać tę publikację ze sobą. Poradnik uczy odkrywać swoje wewnętrzne ja, zawiera inspiracje i ćwiczenia oraz pozwala równoważyć ciało i umysł.

Czy wiesz, że regularne codzienne spacerowanie to świetny sposób, by pozytywnie wpłynąć na ogólny stan zdrowia? Wzmacnia kości, przyspiesza przemianę materii, poprawia wydolność sercowo-naczyniową, redukuje nadmiar tkanki tłuszczowej oraz może zmniejszać ryzyko wystąpienia wielu chorób takich jak osteoporoza, choroby serca, cukrzyca typu 2 czy niektóre nowotwory. W przeciwieństwie do niektórych sportów spacerowanie jest bezpłatne, nie wymaga specjalistycznego sprzętu czy szkoleń.

Aktywność fizyczna wcale nie musi być tak bardzo intensywna, jak crossfit. Regularne spacery można wykonywać we własnym tempie oraz niezależnie od pory dnia, roku czy pogody. To idealny sposób aktywności fizycznej dla osób starszych, z nadwagą oraz tych, które nie ćwiczyły od dłuższego czasu. Poza tym to świetny pomysł, by przyjemnie spędzić czas z najbliższymi – szczególnie jeśli będzie to spacer w pięknych okolicznościach przyrody – po parku, lesie albo nad rzeką.

książka Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania

Zalety codziennych 5-km spacerów

Niekończąca się lista korzyści ze spacerowania:
– poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego,
– oczyszcza płuca,
– zmniejsza ryzyko chorób serca czy mózgu,
– obniża ciśnienie,
– poprawia równowagę,
– zwiększa siłę,
– wyszczupla i modeluje sylwetkę,
– poprawia wytrzymałość mięśni,
– redukuje tkankę tłuszczową,
– dotlenia organizm,
– odpręża i odstresowuje,
– poprawia nastrój,
– wspomaga pracę mózgu,
– poprawia pamięć,
– ułatwia uczenie się,
– dodaje energii,
– oczyszcza umysł,
– pobudza kreatywność,
– pozwala oderwać się od wirtualnego świata,
– zwiększa libido,
– reguluje trawienie,
– poprawia pracę układu żołądkowo-jelitowego,
– obniża poziom cukru we krwi,
– wzmacnia kości,
– może zmniejszać ból,
– poprawia jakość snu,
– ułatwia zasypianie,
– może zmniejszać objawy alergii,
– przyspiesza spalanie kalorii,
– może pomóc zrzucić zbędne kilogramy,
– zwiększa poziom witaminy D w organizmie,
– wzmacnia układ odpornościowy,
– zwiększa pojemność płuc,
– łagodzi objawy PMS,
– odmładza i spowalnia procesy starzenia,
– wzmacnia mięśnie nóg,
– ujędrnia skórę.

książka Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania

Co ciekawe podczas spaceru możesz mówić, śpiewać czy ruszać rękami. Sama sprawiłam, że codzienne spacery stał się częścią mojej codziennej rutyny – takim rytuałem, który pozytywnie rozpoczyna dzień. Po prostu po śniadaniu wychodzę w 5-km podróż, podczas której spaceruję i medytuję. Polecam! Lektura książki pt. „Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania” napisana przez Bonnie Smith Whitehouse pozwoliła mi zrozumieć, że uwielbiam ten sposób relaksu. I czas przeznaczony tylko dla siebie, jakim jest 60 minut podczas porannego spaceru. Jest idealny moment na pozytywne programowanie umysłu na cały dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.