Relacja z inauguracji i modułu 1 Top Women w e-biznesie

Marzyłam o tym już w zeszłym roku i powiem jedno. Marzenia się spełnia (nie, nie, same się nie spełnią!), trzeba tylko chcieć i działać w kierunku ich realizacji. Jestem uczestniczką programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie. Ten bardzo intensywny i wypełnionym mnóstwem wiedzy program rozpoczął się w dniu 23 lutego 2024 i potrwa przez najbliższe miesiące. Zapraszam na relację z inauguracji Top Women w e-biznesie 2024 oraz moje podsumowanie modułu pierwszego pt. metamorfoza wizerunkowa.

Inauguracja programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie 2024

W piątek 23 lutego 2024 o godzinie 15 nastąpiła długo wyczekiwane przeze mnie chwila, czyli uroczysta inauguracja Top Women w e-biznesie 2024, które rozpoczęła Anna Heimberger – prezeska fundacji Kobiety e-biznesu. Po uroczystym powitaniu zaprezentowała fundację, która powstała po pandemii, gdy ludzie szukali sposobów, by przenieść biznes do świata online. Jej działania opierają się między innymi na:

  • dostarczaniu wiedzy o rynku e-commerce;
  • pomaganiu seniorom w odnajdywaniu się w świecie online;
  • promowaniu kobiecych start-upów;
  • przygotowywaniu projektów związanych z raportami badawczymi.

Flagowe projekty fundacji kobiety w e-biznesie to:

  • Top Woman w e-biznesie, czyli 6-miesięczny program edukacyjno-rozwojowy dla kobiet.
  • 24 Meet Up — seria warsztatów dla przedsiębiorców, które chcą rozwijać firmę. Będą się odbywać w kilku miastach w Polsce.
  • Konkurs i plebiscyt Kobieta w e-commerce dla właścicielek start-upów.

Promowanie kobiecych biznesów online

– „Program Top Woman w e-biznesie powstał właśnie ze względu na to, by promować kobiece działania online. Ponieważ to my, kobiety, mamy więcej etapów w życiu, takich jak: ślub; urodzenie dziecka; słynna 50., po której wydaje się, że już nie ma życia. My bardziej przeżywamy wszelkie zmiany życiowe i zawodowe. Stąd też pomysł, by pomagać głównie kobietom, aby mogły po powrocie z urlopu macierzyńskiego oraz wychowawczego przekwalifikować się i rozpocząć pracę w innym zawodzie. Po to, żeby miały siłę i motywację, gdy pomimo obowiązków rodzinnych i domowych są w stanie prowadzić biznes i być niezależne. I potrafią się niesamowicie rozwijać” – podkreślała Anna Heimberger.

Następnie przedstawiła patronów programu i oddała głos Agnieszce Agnieszka Brytan-Jędrzejowskiej.

Potencjał kobiet w e-biznesie 2024

W dalszej kolejności Agnieszka Brytan-Jędrzejowska zaprezentowała podsumowanie rekrutacji do 4 edycji Top Women w e-biznesie. Do tegorocznej edycji programu wpłynęło niemal 1000 zgłoszeń z Polski i zagranicy od kobiet w wieku od 18 do 64 roku życia. A średni wiek uczestniczek to 37 lat. Program trafia nie tylko do dużych miast, w których łatwiej jest znaleźć pomoc, a jego uczestniczkami coraz częściej są kobiety z mniejszych miejscowości. Tym razem:

– „Aż 36% uczestniczek to są panie z mniejszych miast, miasteczek i wiosek. To pokazuje, że niezależnie od tego, gdzie mieszkacie, potrzebujecie wsparcia i edukacji w e-handlu, ale także jesteście gotowe i otwarte, aby zmierzyć się z tym programem rozwojowym. W tej edycji programu 49% kobiet jest zatrudniona na umowę o pracę, a ponadto chcą się rozwijać i zdobywać nowe kompetencje. Aplikowało również wiele kobiet, które do tej pory zajmowały się jedynie domem i opieką nad dziećmi. Aż 27% prowadzi działalność gospodarczą i chce wejść z biznesem w obszar e-commerce. Ponad połowa uczestniczek chce założyć własną firmę. 76% kandydatek planuje finansować biznes ze środków własnych, z kolei 73% chce pozyskiwać środki unijne. Duża część uczestniczek programu ma doświadczenie w sprzedaży internetowej, a 52% aplikujących planuje w przyszłości rozpocząć prowadzenie własnego sklepu internetowego” – wyliczała Agnieszka, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Portret uczestniczki programu Top Women w e-biznesie

Zdaniem uczestniczek tego 6-miesięcznego programu edukacyjno-rozwojowego najważniejszymi cechami kobiet przedsiębiorczych są odwaga, pewność siebie, szybkie przystosowywanie się do zmian, umiejętność podejmowania trafnych decyzji i wielozadaniowość.

  • Aż 61% uczestniczek programu uważa, że posiada najważniejsze cechy definiujące kobiety przedsiębiorcze.
  • Ponad połowa deklaruje, że podejmuje działania związane z ryzykiem, a jedynie 4% przyznaje się, że odczuwa strach przed ryzykiem.
  • 49% uczestniczek uważa, że ma mniejsze szanse na uzyskanie stanowiska kierowniczego niż mężczyźni.

Najwięcej uczestniczek w tej edycji działa w branży marketingu i komunikacji, handlu, edukacji, finansów, IT i beauty.

Co skłoniło kobiety do udziału w programie Top Women w e-biznesie?

  • 74% chęć rozwoju kompetencji dotyczących prowadzenia biznesu
  • 73% chęć rozwoju kompetencji w obszarze e-commerce
  • 51% chęć nawiązania kontaktów
  • 49% prowadzenie programu przez profesjonalistów
  • 23% dopasowanie tematów programu do potrzeb

Power Speech kobiety biznesu

Kolejnym punktem podczas inauguracji programu Top Women w e-biznesie był niezwykle inspirujący Power Speech Magdaleny Zajkowskiej – wiceprezeski zarządu Nest Banku, która opowiedziała o swojej drodze do sukcesu zawodowego – nie zawsze łatwej i prostej, a jednak z morałem i niezwykle motywującej. Poruszający był dla mnie fakt, że Magdalena, mimo iż miała przygotowaną własną prezentację, postanowiła ją zupełnie zmienić po wysłuchaniu podsumowania rekrutacji oraz motywacji i obaw uczestniczek programu. Jestem pod wrażeniem jej umiejętności przystosowania się do potrzeby sytuacji. A najważniejsze słowa z tego wystąpienia, które nadal brzmią w mojej głowie to:

– „Czas, w którym zaczęłam przeżywać wszystkie zawodowe »fuck-upy«, to był ten moment, w którym najwięcej się nauczyłam (…). Zrozumiałam, że my, kobiety, za dużo od siebie wymagamy. Zastanawiamy się, czy jesteśmy wystarczająco dobre, aby pójść o krok dalej. Warto zawsze pozostać sobą. Popełniać błędy, podejmować nie zawsze trafne wybory, ale działać w biznesie w zgodzie ze sobą i swoją intuicją”.

Gratulacje dla uczestniczek od ambasadorki programu Top Women w e-biznesie

Zwieńczeniem sesji inauguracyjnej programu Top Women w e-biznesie było krótkie, ale bardzo treściwe i motywujące wystąpienie ambasadorki programu – Małgorzaty Ohme, która pogratulowała wszystkim uczestniczkom i powiedziała bardzo ważne dla każdej kobiety słowa: „Nigdy się nie poddawajcie. Nawet jeśli urodziłyście się bez skrzydeł, nie przeszkadzajcie im wyrosnąć. Jak mówiła Oprah Winfrey »Ty jesteś siłą. Kobieta obok Ciebie jest siłą. A siła pomnożona przez siłę daje potęgę.« Wspierajcie się nawzajem. I działajcie!”

Moduł 1 Top Women w e-biznesie: Metamorfoza wizerunkowa

Następnie zrobiliśmy wspólne zdjęcie i rozpoczął się moduł 1 programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie pt. Wizerunkowa metamorfoza. Jako pierwsza wystąpiła Edyta Mościcka-Zdanowska — stylistka i doradca do spraw wizerunku, która opowiedziała o tym, czym jest power dressing oraz w jaki sposób moda i stylizacja pomaga wyglądać dobrze, a także budować pewność siebie oraz własny wizerunek.

Natomiast piątkowy wieczór spędziłyśmy w towarzystwie Natalii Grzywińskiej – ekspertki pielęgnacji marki Ziaja, która zaprezentowała temat pielęgnacji ciała i włosów współczesnej kobiety. Opowiedziała o świadomej pielęgnacji ciała oraz wellbeing w erze współczesnej kobiety. Zdradziła, jak utrzymać skórę nawilżoną i wypoczętą w pędzie dnia codziennego, a także, w jaki sposób świadomie pielęgnować twarz, włosy i ciało.

W sobotni poranek 24 lutego 2024, podczas drugiego dnia pierwszego modułu programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie, wystąpiła Patrycja Kochanowicz — ekspertka ds. makijażu marki Hebe, która zaprezentowała warsztat z makijażem biznesowym. Podzieliła się z uczestniczkami programu dziesiątkami porad m.in.:

  • Jak przygotować twarz, żeby wyglądała na wypoczętą i świeżą?
  • Jak najprościej ukryć worki pod oczami?
  • Jak podkreślić oko, żeby wyglądało na większe w kamerce internetowej?
  • Jakich kosmetyków i w jakiej kolejności użyć?
  • Co zrobić, żeby twarz nie świeciła się w kamerce internetowej?
  • Czym różni się makijaż biznesowy od makijażu codziennego i na co warto zwrócić uwagę?
  • Jak umalować się na webinar, żeby wyglądać profesjonalnie i przyjaźnie dla obserwatorów?

Patrycja nie tylko dzielnie odpowiadała na mnóstwo pytań, które pojawiały się na czacie podczas jej wystąpienia, ale także zaprezentowała kilka kosmetyków i tricków pielęgnacyjno-makijażowych, który nie znałam jako pasjonatka i redaktor kosmetyczna, za co jestem jej bardzo wdzięczna.

Następnie w sobotnie przedpołudnie na zakończenie pierwszego modułu Top Women w w-biznesie 2024 wystąpiła Dorota Ceranka-Czajkowska – trenerka biznesu z DCC Consulting, która przedstawiła temat „Szukaj mocy w sobie i rozwijaj biznes”. Opowiedziała o stylach myślenia FRIS® – ich super mocach i wyzwaniach. Pokazała, w jaki sposób wpływają na podejmowanie decyzji biznesowych oraz wskazała obszary, w których najsilniej ujawniamy swój naturalny potencjał. Uczestniczki Top Women w e-biznesie 2024 wykonały test, z którego dowiedziały się o własnych dominujących stylach myślenia. U mnie wyszło, że jestem w 80% Zawodnikiem, w 10% Partnerem i w 10% Wizjonerem. Podczas tego wystąpienia zrozumiałam, dlaczego z niektórymi osobami pracuje mi się łatwiej i co sprawia, że mój mąż jest tak drobiazgowy podczas procesu podejmowania decyzji, a także skąd wynikają te różnice.

Moja metamorfoza wizerunkowa

Podczas pierwszego weekendu, tuż po inauguracji programu edukacyjo-rozwojowego Top Women w e-biznesie ogłoszono konkurs dla uczestniczek Top Women Look. Zadanie polegało na tym, aby wykonać zdjęcie przed zrobieniem makijażu biznesowego oraz po jego wykonaniu w oparciu o wiedzę i porady zdobyte podczas pierwszego zjazdu online Top Women w e-biznesie 2024.

Postanowiłam wykonać to zadanie, które w rzeczywistości stało się cenną lekcją i pokazało, że jestem piękna. Zarówno w wersji sote, czyli bez makijażu – tak, jak pracuję niemal każdego dnia, jak po wykonaniu makijażu biznesowego. Teraz mam świadomość, jak widzą mnie inni podczas wirtualnych spotkań online i odbywających się zdalnie z wykorzystaniem kamery biznesowych kaw i rozmów. Odtąd zamierzam przed każdym z nich wykonywać makijaż biznesowy.

Moja metamorfoza wizerunkowa

Jak widać, weekendy podczas zjazdów online w programie Top Women w e-biznesie są niezwykle inspirujące i wypełnione mnóstwem wiedzy. Oczywiście wszystkiego tutaj nie streszczałam, wybrałam jedynie kilka najważniejszych kwestii, którymi chciałam się z Tobą podzielić. Już teraz zachęcam do przesyłania zgłoszeń do kolejnej edycji programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie. A niebawem przygotuję relację z kolejnego modułu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.