Relacja z modułu 6 Top Women w e-biznesie: marketplace w e-commerce

Moduł 6 programu edukacyjno-rozwojowego dla kobiet Top Women w e-biznesie poświęcony był kolejnym zagadnieniom e-commerce. Czego uczestniczki Top Women w e-biznesie 2024 nauczyły się podczas kolejnego inspirującego weekendu? Zapraszam na relację i moje podsumowanie modułu szóstego Top Women w e-biznesie 2024 pt.: Jak osiągnąć wzrost sprzedaży online dzięki marketplace? E-commerce z Allegro.

Moduł VI — Top Women w e-biznesie

Szósty moduł programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie odbył się w dniach 19-20 kwietnia 2024 roku. Jego tematyka poświęcona była kolejnym zagadnieniom e-commerce, a mianowicie: Jak osiągnąć wzrost sprzedaży online dzięki marketplace? E-commerce z Allegro.

Prelegenci podczas 6 modułu Top Women w e-biznesie

Prelegentkami podczas VI modułu programu Top Women w e-biznesie były:

  • Angelika Jaskulska — Senior Eucation and Merchant Development Partner w Allegro.
  • Kamila Grotowska — Group Education and Merchant Development Manager w Allegro.

E-commerce. Wzrost sprzedaży online

Ten moduł Top Women w e-biznesie 2024 w całości poświęcony był prowadzeniu sprzedaży na Allegro. Piątkowe popołudnie w dniu 19 kwietnia 2024 spędziłyśmy w towarzystwie Angeliki Jaskulskiej, która przybliżyła uczestniczkom projektu dla kobiet Top Women w e-biznesie jak skutecznie sprzedawać na Allegro. Opowiedziała o polskim rynku e-commerce. Zdradziła, że aż 19% badanych internautów kupuje w social mediach. W związku z tym warto być w różnych kanałach, jednak to wszystko wiąże się z zaangażowaniem, pracą i koniecznością poświęcenia czasu.

Problemami, które utrudniają sprzedaż produktów online, są: natrętne reklamy, długie oczekiwanie na dostawę oraz wysokie koszty dostawy.

Natomiast wśród czynników, które skłoniły użytkowników do częstszych zakupów, wyliczyć można: niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych, niższe koszty dostawy, rekomendacje i opinie czy kody rabatowe.

Zalety sprzedaży na Allegro

Następnie ekspertka wskazała, jakie aspekty zapewniają platformie Allegro przewagę nad innymi platformami sprzedażowymi. Wśród zalet sprzedaży na Allegro wymieniła:

  • szybką i prostą rejestrację;
  • intuicyjną i łatwą w użyciu platforma;
  • brak umowy — wystarczy akceptacja regulaminu;
  • duże wsparcie dla nowych sprzedających — Program Powitalny;
  • brak konieczności podpisywania umów z dostawcami i wynegocjowane konkurencyjne stawki;
  • możliwość sprzedaży na rynku polskim i zagranicznym;
  • bezpłatna pomoc ekspertów Allegro — Akademia Allegro, Help Allegro;
  • pomoc przy założeniu działalności gospodarczej — program StartUp Asystent.

Tajniki skutecznej sprzedaży na Allegro

Angelika Jaskulska z Allegro przedstawiła tajniki mistrzów z branży e-commerce oraz opowiedziała:

  • Jak krok po kroku rozpocząć sprzedaż na Allegro?
  • O czym warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży internetowej?
  • Dlaczego trzeba być na Allegro?
  • Na czym polega przewaga Allegro nad innymi kanałami sprzedaży?
  • Jak wygląda rejestracja i przygotowanie konta na Allegro?
  • Jak zacząć sprzedaż na Allegro oraz jak krok po kroku wystawić pierwsze oferty?
  • Jak działają i jak się rozliczają opcje wysyłki oraz Allegro SMART?
  • Czym jest program powitalny Allegro?

Ekspertka wskazała sposoby na zwiększenie widoczności ofert na Allegro. A następnie zaprezentowała dostępne opcje promowania ofert: wyróżnienia, Strefa Okazji, Allegro ADS, Monety Allegro oraz Allegro lokalnie.

 

Drugi dzień podczas tego zjazdu online w programie dla kobiet Top Women w e-biznesie spędziłyśmy z drugą ekspertką z Allegro — Kamilą Grotowska, która krok po kroku zaprezentowała uczestniczkom jak dodać nowy produkt, w jaki sposób stworzyć katalog produktów czy jak zgłosić błąd w katalogu produktów. Następnie zaprezentowała temat sprzedaży międzynarodowej na Allegro, poruszyła kwestie:

  • Jak przygotować się do sprzedaży za granicę?
  • Jakie możliwości daje Allegro?
  • Główne błędy popełniane przez sprzedawców

Zwieńczeniem jej wystąpienia były cenne wskazówki i porady jak budować trwałe relacje z Klientem, żeby do Ciebie wrócił.

Moja przygoda z programem Top Women w e-biznesie

Chcesz wiedzieć jak wyglądała moja przygoda w programie Top Women w e-biznesie? Opisałam szczegółowo relację w artykułach:

Relacja z modułu 6 Top Women w e-biznesie: marketplace w e-commerce
Relacja z modułu 6 Top Women w e-biznesie: marketplace w e-commerce

Moduł 6 Top Women w e-biznesie – moje podsumowanie

Uważam, że VI moduł podczas zjazdów online w programie edukacyjno-rozwojowym Top Women w e-biznesie skrojony był na miarę potrzeb kobiet, które rozważają biznes w e-commerce. Obfitował w mnóstwo wiedzy, porad i wskazówek związanych ze sprzedażą produktów na popularnym marketplace, jakim jest Allegro. Już niebawem zaproszę na relację z VII modułu Top Women w e-biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.