Sekret doskonałej wizytówki. Jak przy jej pomocy budować wizerunek firmy?

Mimo rosnącej wśród przedsiębiorców świadomości o tym, że także estetyka ma w biznesie ogromne znaczenie, wciąż zdarza się nam otrzymać wizytówkę czy materiały promocyjne rodem z dawnej epoki, świadczące o niskich umiejętnościach grafika lub niskim budżecie. W ten sposób nawet mały gest, jak wręczenie wizytówki, może przekreślić naszą współpracę z potencjalnym klientem. Dziś podpowiemy, jak stworzyć doskonałą wizytówkę, która podniesie rangę firmy i zadba o odpowiedni wizerunek naszej marki.

Jak stworzyć optymalną wizytówkę?

Wizytówka z racji swego rozmiaru powinna zawierać jedynie najważniejsze dane. Jej celem nie jest szerokie reklamowanie naszej działalności, ale przede wszystkim być zbiorem podstawowych informacji, które mogą przydać się, by nawiązać z naszą firmą kontakt. Dlatego, umieszczajmy na niej jedynie:

  • nazwę firmy,
  • adres firmy,
  • telefon i e-maila kontaktowego,
  • adres strony internetowej.

Do tego warto umieścić logo firmy, by wciąż wpływać na kojarzenie naszej marki z logotypem, a w specjalistycznych i dużych firmach można umieścić także informację o zajmowanym stanowisku czy szczegółowe dane jak NIP, czy KRS.

Ważny jest tu balans. Zdarza się, że w danej branży np. beauty otrzymujemy mało informacji o firmie, z kolei wizytówki przemysłu chemicznego zawierają zbyt dużo informacji. Wizytówka nie jest ulotką, warto o tym pamiętać, projektując jej wygląd.

Szata zdobi wizytówkę – zaplanuj projekt

Wiele firm posiada własnych pracowników z działu marketingu czy odpowiednią kadrę grafików, którzy zaprojektują właściwy wygląd takiej wizytówki. Jednak zdecydowanie przedsiębiorcy wolą współpracować i zlecić to zadanie profesjonalnym firmom. Jednak, czy to oznacza, że jako właściciel przedsiębiorstwa nie mam wpływu na szatę graficzną i muszę korzystać z gotowych szablonów? Oczywiście, że nie.

Ustal z grafikami takie elementy jak:

  • stylistykę wizytówki zgodną ze specyfiką firmy,
  • dobór kolorów,
  • miejsce umieszczenia logotypu i ewentualnie zdjęć,
  • rozmieszczenie danych,
  • wybór czcionki i decyzja o wyeksponowaniu fraz.

Jak widzimy, już na etapie projektowania wizytówki wiele zależy od nas samych. Ważne jest, aby grafika, zdjęcia zostały stworzone przez wykwalifikowaną osobę i reprezentowały wysoki poziom. Dlaczego? Słabo wykadrowane fotografie, złej jakości nieestetyczne grafiki mogą skutecznie obniżyć wizerunek naszej marki. Wizytówka ma zrobić pierwsze dobre wrażenie, dlatego tak ważne jest, aby była produktem spójnym i doskonałym w każdym calu.

Kiedy już zaakceptowaliśmy dany projekt, następny krok to urzeczywistnienie go i wybór odpowiedniej drukarni. Tu również będziemy musieli podjąć ważne decyzje. Na rynku znajdziemy wiele firm, które oferują nam szeroki wybór grubości papieru – jest to niezwykle ważne, by zainwestować w odpowiednią gramaturę. Cienkie wizytówki szybko ulegną zniszczeniu, a nasza firma będzie kojarzona z niskim nakładem finansowym i brakiem praktyczności. Gruby papier o interesującej fakturze może okazać się doskonałym elementem brandbuildingu. Nie zapominajmy również o dopasowaniu wzoru wizytówki do posiadanego projektu. W takich drukarniach, jak np. ta: https://www.viperprint.pl/wizytowki, znajdziemy szeroki wachlarz wzornictwa, więc z łatwością dopasujemy odpowiedni kształt, rozmiar i wygląd wizytówki do naszych preferencji. Wszak dziś wizytówka nie musi być wyłącznie małym i prostokątnym kawałkiem papieru.

W branży kosmetycznej czy szeroko rozumianej beauty, warto postawić na produkty uszlachetnione, pełne zdobień i mieniących się elementów. Sektor IT często stawia na minimalizm i oszczędną formę. Z kolei firmy budujące markę na rozwiązaniach w stylu eko wybierają np. wizytówki z ekologicznego papieru. Jaką więc wizytówkę wybrać? Warto określić docelowego klienta i na tej podstawie zdecydować o finalnym wyglądzie wizytówki.

Nie koniec rada: zanim wydamy setki złotych na całe kartony wypełnione wizytówkami, warto zamówić próbną partię, np. 100 sztuk. Wtedy możemy zapytać współpracowników i klientów, co myślą o tym projekcie. W razie wątpliwości czy niejasności, szybko możemy zmodyfikować projekt. Kiedy będziesz już pewny, że stworzona wizytówka to majstersztyk brandingu, zdecyduj o jej wyjątkowym designie, zastosuj zdobienia i wydrukuj odpowiednią ilość.

firmowa wizytówka a wizerunek firmy

Doskonała wizytówka dla każdego przedsiębiorcy może oznaczać coś innego. Jej wygląd jest również uzależniony od preferencji estetycznych zarządu, klientów czy budżetu firmy. Najważniejsze jest jednak to, by zawsze dążyć do złotego umiaru – dotyczy to zarówno treści, jak i stylizacji graficznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.