Zapasy na czas kwarantanny i akcji #zostańwdomu

Rozprzestrzenianie się koronawirusa oraz informacja o zamknięciu szkół, a także akcja zostań w domu, sprawiła, że również w Polsce musieliśmy poddać się izolacji w swoich domach oraz ograniczyć kontakty z innymi. W jaki sposób się do tego przygotować? Należy zgromadzić odpowiednią ilość zapasów, aby móc przetrwać czas kwarantanny.

 

Trzeba się przygotować! Oznacza to zgromadzenie wystarczającej ilości zapasów, aby przetrwać bez względu na czas trwania kwarantanny. Zebranie wystarczającej ilości produktów spożywczych, które wystarczą na dwa tygodnie lub miesiąc, na ogół nie stanowi problemu. Sama nie lubię chodzić na zakupy. Denerwuje mnie fakt, że stosowane w marketach sztuczki marketingowe zachęcają do wydawania większej ilości pieniędzy, dlatego wolę raz w miesiącu lub nawet raz na dwa miesiące wybrać się na duże zakupy, które pozwolą mi uzupełnić zapasy produktów spożywczych.

W związku z tym, że przechowywanie żywności mam opanowane do perfekcji, nie ogarnął mnie ten zakupowy szał, gdy z półek sklepów znikały kasze, ryż, mąka, cukier, masło, mleko, woda, żele antybakteryjne i papier toaletowy.

W jaki sposób organizuję swoje zapasy produktów spożywczych? Być może poradnik, który dla Ciebie przygotowałam, podpowie pewne rozwiązana.

Produkty z długą datą ważności, które warto kupić

Ryż, kasza, płatki owsiane, komosa ryżowa są zaliczane do żywności pochodzenia roślinnego o długim terminie przechowywania, która dostarcza organizmowi błonnika, przeciwutleniaczy, witamin i minerałów. Ale warto kupić również zapas mąki, cukru czy makaronu.

Owoce i warzywa w słoikach

W mojej spiżarni znajduje się mnóstwo dżemów, soków i kompotów owocowych, które wprost uwielbiam przygotowywać. Są też nalewki z owoców, które świetnie sprawdzają się jako dodatek do popołudniowej herbaty.

Polecam uzupełnienie swoich spiżarni o warzywa i owoce konserwowe, takie jak brzoskwinie w sosie własnym, paprykę, ogórki konserwowe i kiszone, buraczki czy czerwoną kapustę oraz groszek z marchewką, groszek, kukurydzę, które stanowią świetny dodatek do obiadu albo są składnikiem różnych dań. Tym razem podczas zakupu zapasów na czas pandemii koronawirusa i kwarantanny zaufałam polskiej marce Moryń i wybrałam naturalne przetwory warzywne takie jak:

  • buraczki w plastrach,
  • ogórki kiszone,
  • sok z kiszonej kapusty,
  • sok z kiszonego buraka,
  • paprykę konserwową.

To była świetna decyzja, bo te przetwory warzywne smakują wybornie!

Lubię również zaopatrzyć moją domową spiżarnię w tuńczyka w sosie własnym oraz paprykarz w puszcze.

Ryż (najlepiej wybrać brązowy lub czarny), to świetny składnik wielu dań znanych na całym świecie. Jest tani, prosty w przygotowaniu i można go przechowywać na półce przez co najmniej kilka miesięcy. Doskonale komponuje się jako dodatek do obiadu i alternatywa dla mięsa, a w połączeniu z mięsem i warzywami możemy stworzyć pyszne dania na obiad lub kolację.

Pamiętaj też, że brązowy ryż jest pełnoziarnisty, a to oznacza, że jest skarbnicą błonnika, witamin, przeciwutleniaczy i minerałów – jest zdrowszy niż ten popularny biały.

Do czego wykorzystać ryż masowo wykupowany na czas domowej kwarantanny? Jest wiele dań, które możemy przygotować z ryżu. Poza pysznym risotto, zapiekankami z ryżem, kurczakiem w sosie z ryżem, warzywami z ryżem, wieloma różnymi sałatkami z ryżem, świetnie sprawdzi się jako składnik gołąbków bez zawijania czy kotlecików ryżowych. Jest również składnikiem wielu domowych deserów, z których najprostszym będzie ryż na mleku z cukrem i cynamonem, który pamiętam jeszcze z dzieciństwa.

Kasza – mamy mnóstwo rodzajów kasz, z których w kilka chwil można przygotować pyszne dania. Kasza jęczmienna, gryczana, pęczak – wybierz swoją ulubioną. Kasza to świetny dodatek do zup, gołąbków, kotletów, sałatek, naleśników czy alternatywa dla ziemniaków. Sama lubię też przyrządzać kaszotto czy zapiekanki z kaszą.

Makaron to również doskonała baza do wielu dań oraz popularny dodatek do zup. Mam zawsze w domowej spiżarni kilka rodzajów makaronów – do spaghetti, rurki czy muszelki. Uwielbiamy z mężem spaghetti czy makaron carbonara, lasagne oraz zapiekanki makaronowe. Makarony świetnie smakują z różnego rodzaju sosami, mięsem, grzybami, warzywami i rybami.

Orzechy, bakalie i nasiona – żurawina, suszone śliwki, rodzynki, orzechy włoskie, orzechy pekan, nasiona dyni i słonecznika – są świetnym dodatkiem do domowego muesli i sałatek, ale także przekąską.

Mąka, jajka i mleko – zawsze staram się mieć pod dostatkiem w domowej spiżarni również te 3 składniki. Można z nich w kilka chwil stworzyć pyszne naleśniki, drożdżowe puchate bułeczki czy ciasto.

Kawa, herbata, czekolada, budyń, kisiel oraz inne słodkości.

Nie trzeba kupować wody butelkowanej, lepiej zainwestować w dzbanek filtrujący wodę i korzystać z wody kranowej.

Produkty z krótszą datą ważności

W przypadku szybciej psujących się produktów takich jak śmietana, jogurty czy wędliny – w normalnych warunkach kupuję je świeże kilka razy w tygodniu. Jeśli zaś chodzi o wędliny, to jednym ze sposobów jest zakup wędlin pakowanych próżniowo – to świetne rozwiązanie, które pozwala na ich dłuższe przechowywanie. Ale to nie koniec, bo można kupić większą ilość wędlin, mięsa mielonego czy filetów z kurczaka bądź indyka i zamrozić je w zamrażarce.

Produkty higieniczne – mydło, papier toaletowy, chusteczki higieniczne, żel pod prysznic, szampon, pieluchy dla dzieci, podpaski i tampony, pasta do zębów.

Środki czystości – proszek i płyn do prania, płyn do zmywania, olejki eteryczne i ocet do sprzątania, worki na śmieci.

Apteczka, leki przeciwgorączkowe i przeciwbólowe oraz na kaszel, a także 30-dniowy zapas leków na receptę.

Książki i gry planszowe oraz wykupienie dostępu do platformy Netflix. Podczas przebywania w domu w związku z pandemią koronawirusa warto dbać o swoje zdrowie psychiczne. Przebywanie z najbliższymi, zabawy z dziećmi oraz wspólne zajęcia to sposób na doskonałe wykorzystanie tego czasu.

Zapasy na czas kwarantanny i akcji #zostańwdomu

Na czas społecznej kwarantanny, której przyczyną jest pandemia koronawirusa, warto dobrze zaopatrzyć swoją domową spiżarnię, a następnie korzystać ze zgromadzonych zapasów i to na ich podstawie przygotowywać pyszne domowe posiłki. Zamiast biegać co chwilę do marketu, lepiej zostać w domu, odpocząć, zadbać o siebie i unikać możliwości zarażenia się. Najlepiej kupić produkty, które lubimy i jadamy na co dzień, tak aby wykorzystać je w codziennym menu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, sposobynazycie.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.