Jak zarabiać na blogu? To pytanie choć raz pojawiło się w głowie każdego blogera. Jest wiele metod monetyzowania blogów, a jedną z najprostszych i ogólnie dostępnych dla każdego jest zarabianie w programach partnerskich. Jak zostać mistrzem w tej dziedzinie? I czym jest program partnerski LeadStar.pl?
Spis treści
Niezależnie od tego, czy Twój blog lifestylowy czy też tematyczny powstał z zamiarem zarabiania pieniędzy, czy nie, kiedy dotrą do Ciebie wieści o zarobkach pasywnych blogerów, którzy korzystają z marketingu afiliacyjnego, z pewnością zaczniesz rozmyślać na ten temat. Najbardziej ekscytujący jest fakt, że to tylko jedna z możliwości.
Zarabiaj na blogu, kiedy śpisz!
Zarabianie na programach partnerskich na blogu ma wiele zalet, ale ma również wadę. O tym przeczytasz poniżej!
5 korzyści z marketingu afiliacyjnego (+ 1 zaletowada):
- dochód pasywny
- brak wkładu finansowego
- może to być świetne źródło cyklicznych zarobków
- nie musisz być ekspertem
- pozwala zarabiać, robiąc to, co jest twoją pasją
- jest to praca na podstawie prowizji
Zalety korzystania z programów partnerskich
1. Zmień zarobki w programie partnerskim na dochód pasywny
Jedną z najbardziej fascynujących rzeczy w marketingu afiliacyjnym jest pasywny dochód. Oznacza to, że możesz napisać jeden post na blogu, ale jeśli zamieścisz w nim linki do programu partnerskiego, możesz otrzymywać wynagrodzenie przez kolejne miesiące, a nawet lata.
Oczywiście nie zawsze tak będzie. W przypadku gdy oferta jest wprowadzona na określony czas, nie ma mowy o pasywnym dochodzie. Podobnie jest w przypadku Black Friday czy Cyber Monday – możesz polecać wiele promocji w tym czasie, ale wraz z zakończeniem oferty wyprzedażowej skończy się także możliwość zarobku, czyli zyskania kolejnych prowizji. Jednak w większości przypadków programy partnerskie umożliwiają zarabianie pasywne.
2. Brak wkładu własnego
Aktualnie możesz założyć darmowego bloga, choć absolutnie odradzam ten pomysł, bo blogi bez własnej domeny wyglądają mało profesjonalnie. Założenie bloga na własnej domenie to niewielki koszt, dlatego każdy może sobie na to pozwolić. Prawdę mówiąc, największa część pracy, jaką należy wykonać w przypadku prowadzenia bloga to tworzenie wartościowych treści, gdyż jak to mówią ci, którym udało się podbić internet: „content is king”. Czyli jeśli marzysz o tym, aby odnieść sukces w blogowaniu, to treść jest najważniejsza, choć warto też przemyśleć sposób jej serwowania, komunikację ze społecznością oraz dopracować jakość zdjęć.
Posiadając społeczność, która chętnie odwiedza twojego bloga, masz stronę docelową, która ułatwia pracę, bo dzięki temu możesz zarabiać również, kiedy śpisz. Zarabianie w programach partnerskich często nie wymaga żadnych inwestycji początkowych.
3. Świetne źródło cyklicznych zarobków
Większość osób szuka dodatkowych źródeł dochodu. Czasem nie wystarcza praca na etacie, dlatego chcąc dorobić, szukamy dodatkowych możliwości. I tutaj znów świetną propozycją są programy partnerskie, ponieważ oferują one możliwość otrzymywania cyklicznych prowizji dożywotnio. A to oznacza, że tak długo – jak sprzedajesz produkty na swoim blogu – otrzymujesz prowizję od ich sprzedaży.
Powtarzalny i systematyczny dochód z programów partnerskich to świetne rozwiązanie, gdyż pomaga ustabilizować dochody i realnie wpływa na poprawę domowego budżetu.
4. Nie musisz być ekspertem
Zarabiając w programie partnerskim, nie musisz tworzyć własnych produktów czy kursów i nie musisz być ekspertem w swojej dziedzinie, aby sprzedawać za pośrednictwem marketingu afiliacyjnego.
Czytelnicy najczęściej trafiają na twojego bloga, bo tworzysz treści, które rozwiązują ich problemy, podoba im się to, o czym piszesz bądź szanują to, co masz do powiedzenia. Kiedy tworzysz dobrej jakości artykuł, który odpowiada na ich pytania, recenzujesz produkt lub sugerujesz im, jakieś rozwiązania, to w rzeczywistości ułatwiasz im życie i bardzo pomagasz.
W jaki sposób zarabiać jako bloger w programach partnerskich? Jest na to mnóstwo pomysłów! Jeśli potrafisz szyć, możesz tworzyć tutoriale dotyczące szycia i za pomocą linków partnerskich udostępniać wzory innych osób.
Jeśli uwielbiasz prace w ogrodzie, a twoją pasją są również kwiaty doniczkowe, możesz podpowiadać innym w artykułach na swoim blogu, w jaki sposób dbać o rośliny, wzbogacając materiał o linki partnerskie, z produktami z kategorii rośliny i ogrodnictwo, które polecasz.
5. Pozwala zarabiać, robiąc to, co jest twoją pasją
To jedna z moich ulubionych możliwości, jakie dają programy partnerskie, gdyż myślę, że zostaliśmy stworzeni, by robić to, co kochamy. Od zawsze uwielbiam pisać, dlatego zostałam copywriterką prowadzącą dwa blogi oraz piszącą teksty na zlecenie. Tworzenie treści na blogi, portale internetowe oraz do drukowanych gazet, opisów do sklepów internetowych czy newsletterów, to moja pasja, która stała się sposobem na życie.
Prowadzę własną firmę, co sprawia, że jestem biznes woman, a to pozwoliło mi przejąć kontrolę nad własnym życiem i dochodami. Prowadzenie własnego biznesu daje ogromną satysfakcję, wolność oraz mnóstwo możliwości. I tak sama, poza świadczeniem usług copywritingu, chętnie sięgam po różne strumienie zarobku, które zwiększą nasz domowy budżet, szczególnie że przed nami kolejne wydatki – urządzanie domu i Mały Człowiek w rodzinie :). A jak już pisałam wielokrotnie na moim blogu, szalenie ważne dla mnie w życiu jest bezpieczeństwo finansowe. Dlatego uważam, że współpraca z programem partnerskim to atrakcyjne rozwiązanie, bo samodzielnie planuję, kiedy i w jakim artykule pojawią się takie linki.
Wady programów partnerskich
Kiedy już opisałam korzyści płynące z marketingu afiliacyjnego, przedstawię jego wady, a właściwie wadę, bo jak dotąd znalazłam tylko jedną.
Jest to praca oparta jedynie na prowizji
Myśląc o pracy etatowej, w której wynagrodzenie miałoby być oparte na prowizji, raczej nie podpisałabym takiej umowy. No bo przecież spędzać 8 godzin dzienne w pracy przez 5 dni w tygodniu i zarabiać tylko prowizje – mogłoby to sprawić, że w dniu wypłaty wynagrodzenie wyniosłoby jakieś grosze.
Nikt nie lubi pracować jedynie za prowizję. Choć kiedy rozwijałam swój biznes w marketingu sieciowym, tzw. mlm, (tak, jestem kobietą pracującą i żadnej pracy się nie boję), był to model biznesowy oparty właśnie o prowizję od sprzedaży, którą w danym miesiącu wygenerował mój zespół. Przypominało to trochę program partnerski, a szczerze powiedziawszy, moje miesięczne zarobki podczas pracy w mlm wynosiły kilka tysięcy złotych. W tamtym czasie pracowałam również na etacie jako pracownik biurowy i zarabiałam najniższą krajową, która wynosiła około 1200 zł, a mój dochód pasywny z marketingu sieciowego był kilka razy wyższy.
Choć w pierwszym momencie rozliczenie na zasadzie prowizji może się wydać wadą, to moje doświadczenia opisane powyżej pokazują, że wcale tak nie jest. To prawda, że w programie partnerskim zarabiasz pieniądze tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie w link partnerski i/ lub coś kupi. Jednak możliwość otrzymania prowizji za polecanie produktu może być również zaletą – i właśnie w ten sposób odbieram możliwość zarabiania na blogu w marketingu afiliacyjnym. Poza tym nic nie ogranicza Cię w tym, ile możesz zarobić (jedynie poza własną kreatywnością), bo nie zamieniasz godzin pracy na złotówki.
Program partnerski LeadStar.pl – co warto o nim wiedzieć?
Nowoczesny i rozwijający się program partnerski LeadStar to świetna propozycja dla każdego blogera, która nie wymaga wkładu finansowego. Oferuje ponad 300 kampanii z różnych branż i pozwala zarabiać również podczas dokonywania codziennych zakupów czy zmiany rachunku bankowego. Nawet jeśli nie wiesz, w jaki sposób zarabiać, to dołączając do programu partnerskiego LeadStar, zyskujesz możliwość otrzymywania wiedzy w postaci poradników i artykułów.
Jeśli jesteś osobą pełnoletnią, a do tego właścicielką bloga albo influencerką, to wystarczą jedynie chęci do pracy, bo otrzymujesz prostą możliwość dodatkowych zarobków lub dochodu pasywnego.
Jak zacząć zarabiać w programie partnerskim LeadStar?
1. Załóż konto poprzez wypełnienie prostego formularza.
2. Kliknij w link aktywacyjny.
3. Zaczekaj na aktywację konta i zaloguj się do konta.
4. Z katalogu programów partnerskich wyszukaj interesujące Cię kampanie i dołącz.
5. Działaj, linkując w artykułach na swoim blogu oraz w social mediach, i zarabiaj.
6. Zarobki w formie prowizji z programów partnerskich otrzymujesz na konto bankowe.
Zalety programu partnerskiego LeadStar:
- możliwość negocjacji stawek;
- realne stawki i rzetelne rozliczenia;
- rozliczanie akcji z nieprzypisanym przez reklamodawcę EPI (tj. ID wniosku, na podstawie dodatkowych danych otrzymanych od reklamodawców) oraz akcji, które odłożyły się poprawnie u reklamodawcy, a u mnie widnieją jako kliknięcia (błąd u reklamodawcy, programy blokujące tracking typu adblock, ublock);
- wypłata prowizji od 1 zł w dowolnym momencie lub automatyczna wypłata zlecana w ostatnim dniu danego miesiąca;
- pieniądze na koncie partnera w kolejnym dniu roboczym liczonym od momentu zlecenia wypłaty w panelu;
- Program Polecający, który daje możliwość dodatkowego zarobku 5% od każdego poleconego partnera na stałe, bez maksymalnych limitów;
- akcje promocyjne – promocja urodzinowa, czarne piątki, bonusy miesięczne;
kampanie z wielu branż tj.: moda i uroda, zakupy, konta osobiste, motoryzacja, - RTV i AGD, telekomunikacja, ubezpieczenia, turystyka, kredyty, oferty dla firm czy suplementy;
- różne modele rozliczania za kliknięcia lub unikalne kliknięcia w reklamę takie jak: CPC, CPL, CPA, CPO, CPS, hybrydy.
Modele rozliczeniowe w programach partnerskich
Rozszyfruj modele rozliczeniowe w programach partnerskich:
- CPL – Cost Per Lead – najpopularniejsze rozwiązanie lubiane przez wydawców, którzy zyskują prowizję za każdy lead dostarczony do reklamodawcy i spełniający określone warunki (poprawność danych, lead kontaktowy, prawdziwość danych, zyskanie nowego klienta przez reklamodawcę).
- CPS – Cost Per Sale – prowizja za sprzedaż produktów i usług, istnieją dwie możliwości tego rozliczenia: CPS zł (dostajesz określoną kwotę w złotówkach po dokonaniu zakupu) lub CPS% (otrzymujesz określony procent od sprzedanego produktu lub usługi).
- CPA – Cost Per Action – prowizja za konkretną akcję np. rejestrację w konkursie, wypełnienie ankiety bądź zapis do newslettera.
- CPC – Cost Per Click – prowizja za kliknięcie w reklamę (najczęściej stosowana przy wysyłkach mailingu).
- CPM – Cost Per Mille – stawka za tysiąc wyświetleń reklamy lub wysłanych maili.
- FF – Flat Fee – stała opłata za reklamę przez określoną ilość czasu bez rozliczania ilości wyświetleń reklamy.
- Modele hybrydowe, czyli możliwość łączenia różnych stawek modeli opisanych powyżej.
Jak zarabiać na blogu w programie partnerskim LeadStar.pl?
Nie ma na co czekać! Trzeba działać! Wybierz kampanie w programie partnerskim LeadStar.pl i podlinkuj je lub zamieść banery w publikacjach tematycznych na swoim blogu. A później promuj artykuły w social mediach, na grupach na Facebooku, wykupując płatną reklamę. Pracuj systematycznie, rozwijaj społeczność, twórz atrakcyjne dla czytelników treści, w których mogą znaleźć odpowiedzi na dręczące ich pytania i zarabiaj – kiedy jesteś w pracy na etacie, kiedy jesteś na wakacjach, kiedy dobrze się bawisz z rodziną i przyjaciółmi oraz nocą, kiedy śpisz!